اخبار خوزستان

اجرای بیش از یکهزار و ۷۰۰ دوره مهارتی تابستانه رایگان در خوزستان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان: از آغاز طرح تابستانه مهارت تاکنون یکهزار و ۷۵۰ دوره مهارتی برای دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل در استان اجرا شده است. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی به اجرای بیش از یکهزار و ۷۵۰ دوره مهارتی رایگان در طرح تابستانه مهارت برای دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل سنین ۸ تا ۱۲ سال در خوزستان اشاره کرد و گفت: در این دوره‌ها ۳ هزار و ۱۹۶ نفر از جوانان و نوجوانان در قالب ۱۴۰ هزار و ۱۰۱ نفر ساعت در رشته‌های مختلف مهارتی مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.
وی با بیان اینکه طرح تابستانه مهارت، گامی اساسی در توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی میان آینده سازان کشور است، افزود: ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعداد‌های مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار در دانش آموزان، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعداد‌های مهارتی بازماندگان از تحصیل و کمک به هدایت تحصیلی و شغلی آنها، استعدادسنجی، رغبت سنجی و سنجش تیپ شخصیتی و تعیین بهترین شغل متناسب با ویژگی‌های فردی متقاضی، معرفی ظرفیت‌های اشتغال موجود در جامعه، مشاغل آینده و آینده مشاغل، آموزش مهارت‌های نرم و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و … از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح به شمار می‌روند.
ملایی هزاروندی ادامه ددا: جامعه هدف این طرح دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل سنین ۱۲ تا ۱۸ سال هستند که از سنین ۱۲ تا ۱۵ سال باعنوان مهار‌ت‌آموز و سنین ۱۵ تا ۱۸ سال باعنوان کارآموز آموزش‌های مهارتی را کسب می‌کنند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به رایگان بودن آموزش‌های مهارتی این طرح با بهره گیری از ظرفیت‌های شرکای اجتماعی و مهارتی، اضافه کرد: کارگاه‌های ۵۵ مرکز آموزشی  و حدود یکهزار و ۳۰۰ آموزشگاه آزاد از جمله ظرفیت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در اجرای این طرح است.
این مقام مسئول با اشاره اینکه دوره‌های آموزشی این گروه در قالب دوره‌های آموزشی ۶۰ تا ۱۲۰ ساعته برگزار می‌شوند، گفت: نوجوانان قبل از ورود دانشگاه، دوره سربازی، بازار کسب و کار و … با سپری کردن این طرح مجهز به یک مهارت متناسب با نیاز بازار کار می‌شوند.
وی می‌گوید: اجرای طرح تابستانه مهارت از ۱۵ تیر آغاز شده و ۱۵ شهریور امسال در سطح مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان و آموزشگاه‌های آزاد ادامه دارد.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها