اخبار خوزستان

انتشار کتاب مقتل فارسی برای نوجوانان

ایسنا/خوزستان کتاب «مقتل حسینی نوجوان» نوشته نویسنده خوزستانی، علی شعیبی، به بازار کتاب آمد.
به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایسنا، گفتن و نوشتن از واقعه سرنوشت‌ساز کربلا برای نوجوانان بسیار مهم است به دلیل روحیه حساس اما جستجوگر آنان پیچیده به شمار می‌آید.
در کتاب «مقتل حسینی نوجوان» علی شعیبی قلمی ساده و روان را برگزیده است که در پنج فصل ابتدا نگاهی کوتاه اما جامع به زندگانی نورانی حضرت اباعبدالله (ع) می‌افکند و سپس با بررسی علل و ریشه‌های قیام حضرت حسین (ع) و پاسخگویی به پرسش‌های نوجوانانه مخاطبان در فصل دوم و سوم سوالات ذهنی آنان را رفع کرده و در چهارمین فصل به واقعه عاشورا می‌پردازد و آخرین فصل را به بیان احادیث و روایاتی اختصاص داده‌ که سوگواری بر اهل ‌بیت را محترم و ستوده می‌شمارد. به همین منظور چند مورد از ابیاتی که در رسای آن واقعه بزرگ سروده شده در همین فصل نگاشته شده ‌است.
«مقتل نوجوان» سیر حوادث منتهی به کربلا و عاشورا را به ‌طور مستند و عالمانه بر طبق شیوه «مقتل‌نویسی» به تصویر کشیده است اما به‌ گفته مولف و ناشرش این کار را با قلمی روان و ساده که ویژه نوجوانان باشد انجام داده است.
مقتل‌خوانی از جمله سفارش‌های ائمه علیهم‌السلام در عزای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. در ماه محرم خیمه‌های هیات‌های مذهبی برپا می‌شوند و پرچم‌های «هیهات مناالذّله» در سراسر کشور خبر از رسیدن شور شیدایی، عشق و تشنگی، زیبایی و شهادت، اسارت و حزن و اندوه می‌دهند. نوجوانان نیز در این ماه خیمه‌هایی به عشق حضرت قاسم بن الحسن و حضرت علی‌اکبر و حضرت علی‌اصغر علیهم‌ السلام برپا می‌کنند.
این کتاب را نشر معارف در ۱۱۲ صفحه و با قیمت ۴۰ هزار تومان انتشار داده است
علی شعیبی نویسنده کتاب‌هایی مانند «جایزه‌های خدا»، «اصول دین نوجوان»، «مقتل فاطمی»، «بچه‌های خوب، زندگی خوب»، «آبشار اندیشه»، «مراقب جایزه‌هایت باش»، «غواص قهرمان»، «ذوالفقار ایرانی، سردار جهانی» و… نیز هست.
انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها