اخبار خوزستان

فولاد شادگان نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی احداث می‌کند/ پیشرفت ۸۵ درصدی واحد فولادسازی

ایسنا/خوزستان مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنعت فولاد شادگان با تشریح آخرین وضعیت ساخت واحدهای فولادسازی این کارخانه از ساخت یک نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی توسط این شرکت خبر داد.
مجتبی قارونی در خصوص فاز یک پروژه فولادسازی شرکت فولاد شادگان که شامل یک واحد فولادسازی به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن بیلت در سال است، اظهار کرد: در حال حاضر این پروژه بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از یک هزار نفر در آن مشغول به کار هستند.
وی با اشاره به فاز دوم پروژه فولادسازی این شرکت که شامل کارخانه احیا و فولادسازی است، افزود: فاز دوم این طرح شامل یک کارخانه احیا به ظرفیت ۱.۷ میلیون تن آهن اسفنجی و واحد فولادسازی به ظرفیت ۱.۲ میلیون تن اسلب عریض در سال است.
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنعت فولاد شادگان گفت: تجهیزات اصلی واحد فاز دوم فولادسازی که شاملEAF ،LF ، VOD و سیستم جمع‌آوری غبار است از مازاد اعتبار فاینانس فاز اول سفارش داده شده و همچنین بخش اول این تجهیزات نیز به تازگی وارد گمرک شده است.
قارونی با بیان اینکه مناقصه‌ای جهت ادامه کار واحد فولادسازی در جریان است، عنوان کرد: در این راستا پیمانکاران ارزیابی شده و طی روزهای آتی پیشنهادات مالی و فنی خود را خواهند داد.
وی با اشاره به واحد احیای فاز دوم افزود: همچنین جهت ساخت واحد احیای فاز دوم، در حال تهیه اسناد مناقصه هستیم و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مراحل مناقصه در انتهای سال آغاز می‌شود.
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنعت فولاد شادگان گفت: براساس هماهنگی‌های انجام‌شده قرار است یک نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی توسط شرکت ساخته شود. این پروژه براساس تفاهم‌نامه میان وزارت صمت و نیرو برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه است که اسناد مناقصه آن تهیه شده و در حال اخذ مجوز لازم برای انتشار آن هستیم.
انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها