اخبار خوزستان

پیشرفت ۸۷ درصدی طرح جامع آبرسانی به اندیمشک

۱۳:۴۸ – ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۸۴۹۸۲۶۵ ۱۳:۴۸ – ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۸۴۹۸۲۶۵ خوزستان اهواز نظر دادن اشتراک گذاری دانلود PDF پیشرفت ۸۷ درصدی طرح جامع آبرسانی به اندیمشک خوزستان اهواز نظر دادن اشتراک گذاری دانلود PDF مدیر طرح‌های آبرسانی شهر‌های شمال شرق خوزستان گفت: طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک جهت تامین آب شرب ۵ شهر و ۲۱۷ روستا از رودخانه دز به میزان ۳۵.۵ میلیون مترمکعب در سال تعریف شده است. کامران زندوکیلی گفت: آب شرب اندیمشک، در حال حاضر از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود و طی سال‌های گذشته با بروز شرایط خشکسالی که گریبان‌گیر تمام کشور بوده و به تبع آن افت سطح آب‌های زیرزمینی و کاهش میزان آبدهی چاها، تامین آب این شهر‌ها را با چالش رو به رو کرده است. 
او می‌گوید: باتوجه به این شرایط، اجرای بخشی از طرح جامع تامین آب شرب این شهرستان را در قالب طرح اضطراری تامین آب در دستور کار وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفت.
به گفته او عملیات اجرایی این طرح با هدف تامین ۱۷۰۰۰ متر مکعب آب شرب از منبع آب‌های سطحی رودخانه دز در تیرماه سال گذشته آغاز و در حال حاضر با پیشرفت ۸۷ درصدی در مراحل نهایی تکمیل است و امید می‌رود که همزمان با هفته دولت امکان بهره‌مندی از این طرح فراهم شود.
مدیر طرح‌های آبرسانی شهر‌های شمال شرق خوزستان گفت: طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک جهت تامین آب شرب ۵ شهر و ۲۱۷ روستا از رودخانه دز به میزان ۳۵.۵ میلیون مترمکعب در سال تعریف شده‌است.
این مقام مسئول می گوید: در این طرح کلیه اجزای طرح شامل اسکله آبگیر، خطوط انتقال، ساختمان‌های بهره‌برداری، خرید و نصب تجهیزات الکترومکانیکال، اجرای خط انتقال برق و ساخت و نصب فیلتر‌های تحت فشار، با وجود محدودیت منابع مالی در یک فرآیند جهادی با حداکثر سرعت و با استفاده از تمام پتانسیل‌های اجرایی انجام شده است. باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها