اخبار خوزستان

بهروب سامانه‌ای برای درآمدزایی و حفظ محیط زیست+فیلم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز مزایای تحویل زباله‌های خشک و قابل بازیافت در سامانه بهروب را تشریح کرد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، محمود ثابت قدم در گفتگو با خبر خوزستان گفت: از پارسال فرآیندی تعریف و سامانه هوشمند بهروب طراحی شد و مجوز فعالیت برای جمع آوری پسماند خشک از درب منازل و مراکز تولید زباله دریافت کرد.
وی افزود: فرآیند کار به گونه‌ای است که شهروندان می‌توانند پس از جمع آوری و تفکیک زباله‌های خشک و قابل بازیافت، درخواست خود را از طریق نرم افزاری که قابلیت دریافت از برنامه‌هایی مانند بازار یا گوگل و نصب در تلفن همراه دارد، ثبت کنند.
ثابت قدم با بیان اینکه روز و زمان تحویل زباله‌ها در سامانه مشخص می‌شود، ادامه داد: شهروندان در ازای تحویل زباله‌های خشک علاوه بر بهره مندی از طرح‌های تشویقی شامل؛ شارژ کیف پول شهروندی، دریافت کیسه پلاستیکی، به حفظ محیط زیست و پاکیزگی شهر و محل زندگی کمک می‌کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز می‌گوید: موفقیت طرح جمع آوری زباله‌های خشک با استفاده از سامانه بهروب وابسته به میزان مشارکت شهروندان و همچنین تبلیغ رسانه‌ها و آگاهی بخشی آن‌ها نسبت به مزایای تحویل این طرح دارد.
این مقام مسئول تاکید کرد: درصورت همه گیر شدن استفاده از سامانه بهروب و اجرای طرح هوشمند بازیافت پسماند خشک، شاهد اشتغالزایی به واسطه نیاز به نیروی کار بیشتر و ماشین آلات برای جمع آوری زباله‌ها و پاسخگویی به درخواست شهروندان و همچنین ساماندهی و ایجاد شغل برای افراد زباله گرد که به صورت غیرمجاز درحال فعالیت هستند، خواهیم بود.
ثابت قدم گفت: سازمان مدیریت پسماند هدفگذاری‌هایی در این رابطه انجام داده که امیدواریم با مشارکت و همکاری شهروندان به اهداف مد نظر که همان حفظ محیط زیست، کاهش آلودگی زیست محیطی، بازیافت زباله و… است، برسیم.
وی افزود: در سامانه بهروب شرایطی مهیا شده است تا شهروندان بتوانند درصورت تمایل منافع مالی که از فروش زباله‌های خشک از سامانه بهروب دریافت می‌کنند را صرف امور خیریه کنند.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها