اخبار خوزستان

بی توجهی مشترکان تجاری اهواز نسبت به مدیریت مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز: باوجود گرمای زیاد و لزوم کاهش مصرف برق، واحد‌های تجاری نسبت به مدیریت مصرف برق همکاری ندارند. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، عبدالحمید عباس شیاری با اشاره به بی توجهی مشترکان تجاری نسبت به کاهش مصرف برق، گفت: اگر مشترکان تجاری پرمصرف به ویژه مراکز تجاری بزرگ نسبت به کاهش بار خود اقدام نکنند، نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه واحد‌های تجاری نسبت به مدیریت مصرف برق در این شرایط دمایی بی توجه هستند، افزود: این مساله به عنوان یک موضوع مهم باید از سوی این مراکز و واحد‌ها به صورت جدی رعایت شود.
 
عباس شیاری ادامه داد: با توجه به افزایش میانگین دما در کل کشور و افزایش نیاز مصرف برق، ضرورت دارد مشترکان بخش تجاری مانند دیگر بخش‌ها از الگو‌های مصرف برای گذر از پیک پیروی کنند تا شاهد بروز اتفاق‌ها در شبکه و خاموشی نباشیم.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به ارسال اخطار و هشدار قطع برق به مشترکان برق تجاری، اضافه کرد: درصورتیکه مشترکان تجاری پرمصرف به ویژه مراکز تجاری بزرگ جهت کاهش و مدیریت برق خود اقدام لازم را انجام ندهند، پس از ارسال اخطار‌های لازم نسبت به قطع برق انشعاب آن‌ها اقدام خواهد شد.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه میزان مصرف برق واحد‌های تجاری در اهواز به صورت لحظه‌ای و مستمر در مرکز پایش انرژی برق اهواز رصد می‌شود، گفت: در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف ابتدا به این مراکز و واحد‌های تجاری اخطار داده می‌شود و بی توجهی به این اخطار‌ها در ادامه منجر به قطع برق آن‌ها خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه بخش تجاری همکاری خوبی تاکنون با صنعت برق نداشته است، می‌گوید: تاکنون بیش از ۹۸ درصد صرفه‌جویی برق در بخش خانگی ثبت شده، اما در بخش تجاری همکاری خوبی وجود نداشته است.
 
عباس شیاری افزود: صنعت برق در سراسر کشور به صورت شبانه‌روزی در تلاش است تا در فصل تابستان، بدون اعمال خاموشی، بار شبکه را مدیریت کند، اما این موضوع نیازمند همکاری همه جانبه بخش‌های مختلف است.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها