اخبار خوزستان

اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی به خوزستان

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه از اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال از محل عوارض آلایندگی به خوزستان و افزایش سهم دهیاری‌ها و شهرداری‌ها خبر داد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، مجتبی یوسفی با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل عوارض آلایندگی از حساب وزارت نفت برای خوزستان به زودی پرداخت می‌شود، گفت: علاوه بر این مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل عوارض آلایندگی به استان اختصاص یافته که آماده توزیع است.
وی افزایش سهم ۳ درصدی به ۴ درصدی اعتبار دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، توزیع قیر رایگان در روستا‌ها و افزایش هزینه سرانه گاز برای گازرسانی به مناطق دور افتاده و روستا‌های کوچک را از جمله کار‌های خوب در سال‌های اخیر برای توسعه روستایی در سطح استان عنوان کرد.
یوسفی گله مندی روستاییان در حوزه اجرای طرح هادی را به حق دانست و ادامه داد: اصلاحاتی در این خصوص در حال انجام است که اختیار‌های دستگاه‌هایی همچون دهیاران و بنیاد مسکن بیشتر و محدوده طرح هادی و توسعه روستایی بیشتری شود و روستاییان شاهد پیشرفت و بهبود زندگی در روستا باشند.
نماینده دیگر مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی تغییر فرماندار اهواز در بازه‌های زمانی کوتاه را عامل بروز مشکل در انجام بسیاری امور و طرح‌ها عنوان کرد.
شبیب جویجری، نماینده دیگر مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت کلان در اهواز باید با ثبات باشد و کمتر دستخوش تغییرات شود، زیرا مدیریت با ثبات یکی از راه‌های حل مشکلات این کلانشهر است.
وی با بیان اینکه نمایندگان انجام دهنده کار نیستند و رابط میان مردم و دستگاه‌های اجرایی هستند و مسائل و مشکلات را پیگیری می‌کنند، افزود: برای هر کاری باید هدفگذاری و زمان‌بندی انجام و لوازم و ابزار کار آن فراهم شود.
جویجری می‌گوید: شناسایی مشکلات و موضوع محور کردن جلسه‌ها برای رفع هر چه زودتر مسائل و مشکلات شهرستان مهم است.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها