اخبار خوزستان

تولید دستگاه میزان سنج تانکر آب برای اولین بار در ایران+فیلم

با همت جوانان خوزستانی محقق شد؛ مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در خوزستان: دستگاه میزان سنج تانکر آب برای اولین بار در ایران و دومین بار در جهان توسط مهندسان خوزستانی ساخته شد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، احسان ابراهیمی نیا گفت: شرکت دانش بنیان از سال ۱۳۹۲ در قالب یک هسته فناور فعالیت خود را آغاز کرد و درحال حاضر ۲ محصول منحصر به فرد را طراحی کرده و ساخته ایم.
وی ساخت ردیاب خودرویی را یکی از محصولات تولیدی برشمرد و افزود: این دریاب که پیش از این وارداتی بود، باتلاش جوانان این شرکت دانش بنیان طراحی و تولید شده است.
ابراهیمی نیا جلوگیری از خروج ارز از کشور را مهم‌ترین مزیت تولید این ردیاب از کشور عنوان کرد.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خوزستان دستگاه میزان سنج تانکر آب را محصول دیگر تولیدشده در این شرکت اعلام کرد و ادامه داد: نمونه خارجی آن ساخت انگلستان است، ولی با تلاش مهندسان و متخصصان خوزستانی، این محصول برای اولین بار در ایران تولید شد.
وی با بیان اینکه با تولید این دستگاه، ایران به عنوان دومین سازنده این دستگاه در جهان شناخته می‌شود، اضافه کرد: این دستگاه میزان آب موجود در خودرو را با یک درصد خطا نشان می‌دهد.
ابراهیمی می‌گوید: دستگاه میزان سنج مخزن آب با ۱۲ میلیون تومان ساخته شده، این درحالی است که نمونه مشابه خارجی آن ۴۰ میلیون تومان است.
وی خودکفایی را بهترین دلیل برای قوام بخشیدن به شرکت‌های نوپا و دانش بنیان عنوان کرد و گفت: رفع بن بست‌ها در شرایط تحریم‌های ظالمانه هدف جوانانی است که در این شرکت فعالیت دارند.
به گفته ابراهیمی نیا؛ میانگین سنی افراد فعال در این شرکت دانش بنیان را ۱۷ تا ۳۱ سال است.
محمدصادق خیاطیان یزدی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور اعلام کرده است: به منظور گسترش و تقویت شرکت‌های دانش بنیان، از ان‌ها حمایت خواهیم کرد.
دولت سیزدهم در گام حمایتی خود قول پرداخت ۵۰ میلیارد تومان به ۴۳ شرکت دانش بنیان در اهواز داده است که با تحقق آن زمینه برای اشتغالزایی و خودکفایی در تولید محصولات مختلف فراهم خواهد شد.
در استان خوزستان ۳۵۰ شرکت دانش بنیان و نوآور وجود دارد.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها