اخبار خوزستان

هشدار‌های ترافیکی پلیس برای عزاداری‌های محرم

۱۴:۲۲ – ۳۰ تير ۱۴۰۲ ۸۵۰۰۰۲۵ ۱۴:۲۲ – ۳۰ تير ۱۴۰۲ ۸۵۰۰۰۲۵ خوزستان اهواز نظر دادن اشتراک گذاری دانلود PDF هشدار‌های ترافیکی پلیس برای عزاداری‌های محرم خوزستان اهواز نظر دادن اشتراک گذاری دانلود PDF رئیس پلیس راهور خوزستان توصیه‌ها و هشدار‌هایی را برای ارتقاء ایمنی ترافیکی عزاداران در ایام محرم ارائه کرد. سرهنگ فرید کریمی زاده گفت: بمنظور پیشگیری از حوادث ترافیکی برای هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری و همچنین تسهیل در امر عبور و مرور پیرامون محل برگزاری مراسمات عزاداری، پلیس راهور استان با اجرای طرح‌های ویژه به منظور کنترل ترافیک اقدامات لازم را پیش بینی کرده و از شهروندان خواست نکات ایمنی را رعایت کنند.
او می‌گوید: رانندگان گرامی با عنایت به افزایش میزان تردد عابرین در سطح معابر و عمدتا با البسه مشکی برای شرکت در مراسمات ضمن اتخاذ سرعت مطمئنه همواره به جلو توجه کافی داشته باشند.
به گفته او برابر مفاد آیین نامه راهور عبور و تردد خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها از بین دستجات و جمعیت ممنوع است؛ بنابراین رانندگان به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه با فاصله مناسب از دستجات عزاداری حرکت کنند.
رئیس پلیس راهور خوزستان گفت: برابر ماده ۲۰۷ آئین نامه راهور، نصب پرده و نوشته، گل مالی خودرو‌ها و هر عملی که موجب کاهش دید پیرامونی رانندگان شود تخلف بوده و توسط کارکنان پلیس راهور اعمال قانون می‌شود. این مقام مسئول می‌گوید: مسدود نمودن معابر، یک طرفه کردن خیابان‌ها بدون مجوز پلیس راهور ممنوع بوده و برای مسئولین هیئت‌ها مسئولیت وپیگرد قانونی در پی خواهد داشت.
به گفته او صورت احداث هرگونه ابنیه برای برپایی مراسمات، در معابر نظیر داربست، چادر و..، ضمن رعایت ملاحضات ترافیکی و تامین روشنایی اطراف الزاما از علائم هشدار دهنده کافی مانند: چراغ چشمک زن، مخروطی، مثلث شب رنگ و… استفاده شود.
سرهنگ کریم زاده گفت: از توقف دوبله و هر گونه سد معبر در تقاطع‌ها ورودی و خروجی معابر، میادین، و اماکن خصوصی و دولتی پیرامون محل‌های عزاداری جدا خودداری شود.
مسئولین هیئت‌ها در صورت ضرورت عبور هیئت در معابر با به کارگیری عوامل انتظامات هیئت‌ها وهماهنگی و همکاری با عوامل پلیس راهور، از بروز تصادف و ترافیک جلوگیری به عمل آورند و مراقب افراد خردسال و کودکان باشند.
به گفته او در حرکت کاروان‌های عزاداری پیش بینی سهم مسیر تردد برای خودرو‌ها انجام گیرد و خصوصا همکاری لازم برای تردد سریع و بدون توقف وسایل نقلیه امدادی انتظامی به عمل آید همچنین هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری و به ماموریت خودرو‌های امدادی نیز خللی وارد نشود.
رئیس پلیس راهوار استان گفت: با رعایت به توصیه‌های پلیس و همکاری مردم در این ایام، انشالله عزاداری محرم به صورت باشکوه برگزار شود و شاهد حوادث ناگوار رانندگی برای عزاداران نباشیم و از شهروندان میخواهیم با خدمتگزاران خود در مجموعه پلیس راهور همکاری لازم را برای انضباط بخشی و ایمن سازی مسیر‌ها داشته باشند. باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها