اخبار خوزستان

ایمن سازی بیش از ۳۲۰ هزار نوبت سر دام در حوزه کرخه

ایمن سازی بیش از ۳۲۰ هزار نوبت سر دام سبک علیه بیماری‌های واگیر دار دامی در مناطق درگیر خشکسالی و تنش آبی حوزه کرخه در خوزستان انجام شد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: به منظور پیشگیری از وقوع بیماری‌های واگیر دار دامی در مناطق دچار خشکسالی و تنش آبی در چهار شهرستان حوزه کرخه، بیش از ۳۲۰ هزار نوبت سر دام بر علیه بیماری‌های آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک با پوشش ۱۰۰ درصدی واکسینه شدند.

ناصر عسکری فرد با اشاره به کاهش شدید آب رودخانه کرخه و بروز تنش آبی در روستا‌های شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه بیان کرد: بر اساس بازدید‌ها تاکنون تلفاتی از دام‌ها بر اثر تنش آبی در این مناطق مشاهده نشده است، ولی دامپزشکی خوزستان جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و وقوع تلفات دامی در حال اجرای چندین طرح به صورت همزمان و رایگان در سطح روستا‌های مناطق درگیر شدید تنش آبی است.
عسکری فرد ادامه داد: واکسیناسیون رایگان همه دام‌های سبک و سنگین، سمپاشی اماکن نگهداری دام‌ها و بدن آن‌ها علیه انگل‌های خارجی، توزیع دارو‌های ضد انگل داخلی و مکمل‌های تقویتی مصرفی دام و برگزاری دوره‌های متعدد آموزش و ترویج اصول بهداشتی در سطح این روستا‌ها که درگیر تنش آبی هستند، از جمله طرح‌های در حال اجرای این اداره کل است.
وی همچنین گفت: روسا و کارشناسان ادارات دامپزشکی شهرستان‌های درگیر تنش آبی بهمراه کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، در این مناطق بصورت مستمر در حال رصد، پایش و مراقبت فعال بیماری‌های دامی در این مناطق هستند.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها