اخبار خوزستان

ممانعت شهرداری اهواز از ساخت و ساز در تالار آفتاب

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: با وجود مشخص بودن محدوده و حریم تالار آفتاب، اما شهرداری از انجام کار ممانعت می‌کند. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، حجت الاسلام رضا کلاه کج از عملکرد شهرداری اهواز انتقاد کرد و گفت: باوجود اینکه محدوده تالار آفتاب کاملا مشخص و پی قدیم (سازه قرار گرفته در زیر بنا) این تالار موجود است، اما شهرداری مانع کار می‌شود.
وی می‌گوید: پلاتو‌های تالار در زمین متعلق به تالار آفتاب ساخته شده و محدوده تالار تا کتابخانه‌ای که در نزدیکی این تالار وجود دارد متعلق به تالار آفتاب است.
حجت الاسلام کلاه کج افزود: قبلا به جای دیوار نرده‌های آهنی وجود داشت که اکنون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با دریافت اعتبار‌ها قصد دارد به منظور جلوگیری از سرقت اموال تالار در اطراف آن دیوارکشی کند، از سوی دیگر با موافقت مدیر کل هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد مقرر شده در صورت دیوارکشی تالار آفتاب به تئاتر شهر اهواز تبدیل شود.
۲۷ خرداد ماه امسال بخشی از دیوار در حال ساخت تالار آفتاب از سوی شهرداری منطقه ۶ اهواز تخریب و همین امر موجب شد تا هنرمندان خوزستانی به ویژه اهالی تئاتر اهواز نسبت به این امر واکنش نشان دهند.
پس از پیگیری‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ادامه روند تخریب این دیوار جلوگیری شد و مدیر کل ارشاد استان به همراه رییس شورا و شهردار اهواز از محل تالار آفتاب بازدید کردند که رضا امینی، شهردار اهواز در این بازدید تلویحا با تبدیل شدن تالار آفتاب با تئاتر شهر موافقت کرد و آن را منوط به بررسی طرح و نقشه مکان دانست و عنوان کرده بود که در ۱۰ روز آینده نتایج آن از سوی شهرداری اهواز اعلام می‌شود.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها