اخبار خوزستان

آمادگی همکاری مدیریت شهری برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی با همکاری بانک‌ها

سیاوش محمودی گفت: هر بانکی که بتواند خدمات بهتری به شهر و شهرداری ارائه دهد در یک فضای باز و رقابتی آماده همکاری با آنها هستیم.
او می‌گوید: املاک شهرداری اهواز یکی از ظرفیت‌های بزرگی است که تا کنون به نحو احسن احیا نشده‌اند، در میان کلانشهر‌های ایران هیچ شهری به اندازه اهواز املاک ندارد، اما نتوانستیم در این سال‌ها از این فرصت، استفاده و مولد سازی لازم را انجام دهیم، بانک‌ها یکی از ارگان‌هایی هستند که در این حوزه می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.
به گفته محمودی شهرداری اهواز در ده سال اخیر نتوانسته بود اوراق بهادار بانکی تهیه کند، اما در سال گذشته با رفع مشکلات بانکی، یکصد میلیارد تومان اوراق تهیه و برای خریداری اتوبوس استفاده شد. 
این مقام مسئول گفت: در حالت استاندارد شهری به ازای هر ۱٠ هزار نفر یک دستگاه اتوبوس باید موجود باشد، لذا اهواز با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر میبایست ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشد، اما در سال ۱۴۰۰ تنها ۸۰ دستگاه اتوبوس فعال در اهواز وجود داشت که با دریافت بخشی از مطالبات خود از نفت توانستیم ۱۲۲ دستگاه اتوبوس خریداری کنیم که تا کنون ۴۰ دستگاه دریافت و وارد مدار خدمت‌رسانی شده‌اند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی در سال جاری، ادامه داد: اهواز داری یک هزار و ۲۰۰ دستگاه تاکسی فعال است که ۸۰ درصد عمری بالای ۱۲ سال دارند، بانک‌ها می‌توانند در اهدای تسهیلات برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی همکاری کنند، در حال حاضر مجوز نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی از وزارت کشور دریافت شده که انجام آن در واقع توسعه اشتغال در جامعه نیز هست. 
او گفت: اهواز نیازمند ۱۰هزار تاکسی است، شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های انقلابی می‌توانند از محل رسوب پول خود در بانک‌ها برای اعطای تسهیلات در جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی استفاده کنند، این امر ظرفیتی است که هم اشتغالزا و هم نیاز‌های شهر را برطرف می‌کنند.
محمودی می گوید: کلنگ‌زنی تقاطع میدان جمهوری و باز زنده سازی کارون از پروژه‌های بزرگ شهرداری اهواز است که تقاطع کلنگ زنی شده و پروژه باززنده سازی تا هفته‌های آینده کلنگ زنی ۳۰ هکتار آن آغاز می‌شود. 
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: نهضت آسفالت نیز امسال به طور متفاوت آغاز شده به گونه‌ای که در سال جاری یک هزار میلیارد تومان بودجه برای آن اختصاص یافته است. ورودی‌های شهر نیز از دیگر پروژه‌های شاخص شهرداری اهواز است که برای سال جاری در نظر گرفته شده که مطالعات آن با اولویت ورودی از سمت اندیمشک تا ملاشیه و ورودی از سمت زرگان انجام شده است، بانک‌ها می‌توانند در سازندگی شهر کمک کرده و این آمادگی وجود دارد که تعامل و ارتباط دو جانبه در جهت توسعه شهر در مدیریت شهری فعلی ایجاد شود. باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها