اخبار خوزستان

پروژه چهارخطه کردن جاده اهواز – خرمشهر به کجا رسید؟

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت احداث باند دوم و چهارخطه کردن محور اهواز – خرمشهر را تشریح کرد.
محمدحسین پناهی فر در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت محور اهواز – خرمشهر اظهار کرد: طول کل این محور حدود ۱۰۵ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر از این مسیر از طرف خرمشهر به اهواز، به منظور چهارخطه شدن به مناقصه گذاشته شده است.
منطقه آزاد به تعهدات خود عمل نکرد
وی افزود: این ۲۰ کیلومتر از مسیر قرار بود براساس توافقنامه‌ای سه جانبه که میان اداره کل راه و شهرسازی، سازمان منطقه آزاد اروند و استانداری خوزستان منعقد شد چهارخطه شود اما در این میان منطقه آزاد به تعهدات خود عمل نکرد.

بیشتر:
علت تاخیر در بهسازی جاده اهواز –خرمشهر چیست؟
باند دوم محور اهواز – خرمشهر در حال ساخت است

پروژه به شرکت ساخت و توسعه راه‌ها واگذار شد
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در این زمینه با پیگیری‌های انجام‌شده و ابلاغ ماده ۲۳ برای این طرح، تامین اعتبار چهارخطه کردن این ۲۰ کیلومتر به صورت ملی خواهد بود و اجرای پروژه به شرکت ساخت و توسعه راه‌ها واگذار شد.
پناهی فر ادامه داد: البته اعتبارات نفت نیز در این زمینه بسیار کمک‌کننده بود. به شکلی که ۳۰۰ میلیارد تومان برای این محور در نظر گرفته شد که از این میزان ۱۵۰ میلیارد تومان به راه و شهرسازی استان برای چهارخطه کردن این ۲۰ کیلومتر تخصیص داده شد.
اجرای ۵ کیلومتر از مسیر تا پیش از اربعین
وی بیان کرد: همه تلاش ما این بود که برای اربعین امسال ۹ کیلومتر از این مسیر ۲۰ کیلومتری را در قالب احداث باند دوم و چهارخطه شدن مسیر به بهره‌برداری برسانیم اما با توجه به اینکه تخصیص اعتبارات نفت اندکی زمانبر است احتمالا نتوانیم کل ۹ کیلومتر را به بهره‌برداری برسانیم ولی ۵ کیلومتر از این مسیر تا پیش از اربعین تکمیل خواهد شد.
۲۰ کیلومتر دیگر در مرحله مناقصه
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: همچنین برای ۲۰ کیلومتر دیگر از محور اهواز – خرمشهر از سمت اهواز، اسناد مناقصه آماده شده است تا مناقصه آن برگزار شود. با توجه به واگذاری محور به شرکت ساخت و توسعه راه‌ها، این شرکت برگزارکننده مناقصات این محور خواهد بود.
انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها