اخبار خوزستان

تخلیه و بارگیری بیش از ۱۳ میلیون تن کالا در بندر امام خمینی

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان: ۱۳ میلیون و ۳۷۹ تن انواع کالا‌های نفتی و غیر نفتی در بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری شده است. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، داود چگنی گفت: بیش از ١٣ میلیون و ٣٧٩ تن انواع کالا‌های نفتی و غیرنفتی در ۴ ماه نخست امسال تخلیه و بارگیری شده است که ۲ میلیون و ۶٧٠ هزار تن از این میزان را کالا‌های غیرنفتی تشکیل می‌دهد.  
وی افزود: علاوه بر برنج، انواع کالا‌های اساسی دیگر نظیر جو، ذرت، روغن سویا، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر و گندم به میزان ۳ میلیون و ۶۷۵ تن در این مدت تخلیه و در انبار‌ها و مخازن این مجتمع بزرگ بندری نگهداری و انبارش می‌شود.
چگنی به پهلوگیری نخستین محموله کشتی حامل برنج وارداتی در روز‌های قبل پس از ۳ سال در مجتمع بندری امام خمینی اشاره کرد و ادامه داد: عملیات تخلیه کشتی یاد شده به وزن ۲۶ هزار و ۲۰۰ تن بلافاصله پس از پهلوگیری، با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته عملیاتی آغاز شد.  
منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به لحاظ نزدیکی به مراکز بزرگ جمعیتی و صنعتی و دسترسی به راه‌های مواصلاتی ریلی و جاده‌ای از جایگاه مهمی در زمینه‌ی زنجیره تأمین کالا‌های اساسی و امنیت غذایی کشور برخوردار است.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها