اخبار خوزستان

جذب بیش از ۲۰۰ دانشجوی ارشد استعداد درخشان در دانشگاه شهیدچمران اهواز

ایسنا/خوزستان رئیس دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز از پیش‌بینی پذیرش بیش از ۲۰۰ دانشجوی ارشد از طریق جذب بدون آزمون استعداد درخشان خبر داد.
دکتر الهام حویزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام اسامی ۲۶۴ دانشجو به عنوان قبول‌شدگان بدون آزمون ارشد این دانشگاه، اظهار کرد: فهرست اعلام شده از اسامی دانشجویان پذیرفته شده در مقطع ارشد بدون آزمون (استعدادهای درخشان) فهرستی اولیه است و احتمالا تا پایان مردادماه فهرست نهایی اعلام می‌شود.  
وی ادامه داد: برخی از این داوطلبان اعلام‌شده، مازاد بر ظرفیت و ذخیره هستند و بقیه قبول شده‌اند؛ احتمالا بخشی انصراف می‌دهند و بخشی دیگر در آزمون ارشد در دانشگاه‌های دیگر یا رشته‌های متفاوت پذیرفته می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد از طریق استعدادهای درخشان و بدون آزمون در دانشگاه شهید چمران اهواز جذب شوند.
حویزی افزود: این تعداد از دانشجویان ۴۰ درصد کل دانشجویان کارشناسی ارشد هستند. دفتر استعداد درخشان می‌تواند ۴۰ درصد مازاد بر دانشجویان پذیرفته شده از طریق آزمون ارشد را به این شیوه و بر اساس معدل  بپذیرد.
رئیس دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: قبول‌شدگانی که قصد انصراف دارند می‌توانند تا ۵ مردادماه اقدام کنند؛ البته معمولا هر سال تعداد زیادی انصرافی نداریم و شاید تنها ۵ درصد از پذیرفته‌شدگان  به این شیوه، انصراف دهند.
انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها