اخبار خوزستان

مزارع پرورش میگو در خوزستان عاری از بیماری نکروز+فیلم

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان: تاکنون موردی از شیوع بیماری نکروز در مزارع پرورش میگو در سطح استان مشاهده نشده است. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، بهمن جوشن در گفتگو با خبر خوزستان به رخداد بیماری نکروز در مزارع میگوی استان‌های هرمزگان و بوشهر گفت: بیماری نکروز حاد هپاتوپانکراس (AHPND) مهم‌ترین بیماری غیرویروسی میگو‌های پرورشی است که با خصوصیاتی نظیر تلفات شدید در ۳۵ روز اول پرورش مشخص می‌شود.
وی درخصوص وضعیت نکروز در خوزستان می‌گوید: با انجام کار‌های پیشگیرانه و رصد شبانه روزی و انجام بیش از ۲۳۰ مورد نمونه برداری و آزمایش پی سی آر از مزارع میگو در استان توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی، تاکنون موردی از این بیماری مشاهده نشده است.
جوشن با بیان اینکه بیماری نکروز علائمی دارد و درصورت شیوع در مزارع میگو سبب تلفات این آبزی می‌شود، گفت: به پرورش دهندگان توصیه می‌کنیم درصورت مشاهده علائم و تلفات غیرعادی در حواشی حوضچه‌های پرورش، حتما به کارشناسان اداره دامپزشکی استان یا شهرستان محل فعالیت اطلاع دهند تا با انجام آزمایش‌های لازم، دلیل تلفات مورد بررسی قرار گیرد.
 
 

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها