اخبار خوزستان

حمله سگ به واکسیناتور دامپزشکی در مسجدسلیمان

رئیس اداره دامپزشکی مسجدسلیمان از حمله سگ به واکسیناتور دامپزشکی شهرستان و مصدومیت وی خبر داد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، هوشنگ شرفی گفت: واکسیناتور اداره دامپزشکی مسجدسلیمان حین انجام واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار در روستا در برابر بیماری هاری مورد حمله سگ قرار گرفت و از ناحیه پشت ساق پا دچار گزش و مصدومیت شد.
وی افزود: پس از این گاز گرفتگی، با تلاش همکارانی که در منطقه حضور داشتند، محل مورد گزش با آب و صابون شستشو و همکار مصدوم بلافاصله به بیمارستان منتقل و اقدامات کامل سرم تراپی و درمانی در جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری هاری و کزاز صورت گرفت.
شرفی با اشاره به این موضوع که حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی کشور و تامین بهداشت و سلامت مردم جامعه از وظایف اصلی دامپزشکی است، ادامه داد: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک میان انسان و حیوان است که سیستم عصبی را مورد هدف قرار می‌دهد.
رئیس اداره دامپزشکی مسجدسلیمان با بیان اینکه ویروس عامل این بیماری در بزاق حیوان آلوده وجود دارد که از طریق گاز گرفتن، بیماری به دام یا انسان سالم قابل منتقل می‌شود، اضافه کرد: تنها راه پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون سگ‌های گله از سوی گروه‌های دامپزشکی است.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها