اخبار خوزستان

تامین تسهیلات بانکی ۲۵۶ واحد تولیدی نیمه تمام در خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان : در حال حاضر ۱۳۲ هزار میلیارد ریال از منابع مالی مورد نیاز واحد‌های تولیدی نیمه تمام تامین شده است که به زودی کار پرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ،محمد راضی جلالی از تحقق مصوبه دومین سفر رییس جمهور به استان مبنی بر تامین تسهیلات بانکی ۲۵۶ واحد تولیدی نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و گفت : در بین این واحد‌های تولیدی نیمه تمام، طرح‌هایی با پیشرفت بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد نیز وجود دارد که عمده‌ترین مشکل آن‌ها تامین مالی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به پیگیری‌های مستمر برای تامین منابع مورد نیاز این واحد‌ها در قالب تسهیلات بانکی افزود: تکمیل و راه اندازی این طرح‌ها علاوه بر افزایش تولید در کاهش نرخ بیکاری استان تاثیر مستقیمی دارند.
وی تصریح کرد:در کنار برنامه‌های دراز مدت از جمله توسعه شهرک‌های صنعتی، زراعت چوب و تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، برای حل مشکل اشتغال در بازه زمانی کوتاه مدت چند بستر به عنوان اولویت انتخاب شده است.
راضی جلالی بازگرداندن واحد‌های راکد صنعتی به چرخه تولید را از جمله دیگر راهکار‌ها عنوان کرد و گفت: برخی واحد‌های صنعتی به دلایلی از جمله مشکلات سرمایه‌ای، تامین مالی، مسائل حقوقی و تسهیلات بانکی راکد مانده‌اند که بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید و صنعت در بازه زمانی کوتاه، افزایش تولید و اشتغال را به دنبال دارد.
معاون استاندار خوزستان به واحد‌های صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها اشاره کرد و توضیح داد: برخی واحد‌ها اگر به هر دلیلی نتوانند تعهدات خود را انجام دهند توسط بانک تملک شده و از چرخه تولید خارج و کارگران بیکار می‌شوند.
وی ادامه داد: بنابراین راه اندازی مجدد واحد‌های تملک شده در دستورکار قرار دارد که از طریق ایجاد سازش بین بانک و متولیان واحد تملک شده یا موارد دیگر طی یک فرآیند قانونی دوباره به چرخه تولید باز می‌گردند.
راضی جلالی افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی را ازجمله دیگر اولویت‌ها عنوان کرد و گفت: تعدادی از واحد‌های صنعتی با داشتن فضای کار و تجهیزات، اما با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستند و با یک شیفت کار می‌کنند، اما در صورت تامین مواد اولیه لازم، تعداد شیفت‌های کاری افزایش و اشتغال نیز رونق می‌گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان تامین مواد اولیه صنایع پایین دست پتروشیمی را از جمله این موارد عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه مواد اولیه مورد نیاز این صنایع در بورس عرضه می‌شود؛ امکان تامین به میزان مورد نیاز برای واحد‌های پایین دست دشوار است؛ بنابراین ایجاد بورس استانی پیشنهاد شده تا فعالیت صنعتگر تسهیل شود.
وی تاکید کرد: مردم انتظار دارند ایجاد اشتغال را در زندگی لمس کنند بنابراین شرایط استان اقتضا می‌کند برنامه‌های اشتغال‌زایی کوتاه مدت و زودبازده باشد اگر چه اولویت‌های درازمدت زیربنایی هستند.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها