اخبار خوزستان

تعمیرات اساسی توربین واحد هشت نیروگاه دوم سد شهید عباسپور

توربین واحد هشت نیروگاه دوم سد شهید عباسپور تعمیرات اساسی شد . به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور گفت:   در یک عملیات سخت و فشرده تعمیر توربین واحد هشت نیروگاه دوم سد شهید عباسپور به پایان رسید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به موارد مشابه در کشور رفع اشکال و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.
فرزاد جونعلی وند  افزود: در اجرای این عملیات دقیق و پیچیده  مجموعه ۸۰ تنی هدکاور و متعلقات به ارتفاع ۷۰ سانتی متر لیفت شد و پس از برداشتن کاور پلیت معیوب و تعویض وزنه‌های بالانس، مجدداً هدکاور در محل خود نصب شد و کلیه مجموعه   fixing part توربین شامل تمامی کانشن پلیت ها، لیورگیت ها، لینک ها، شفت سیل، گاید بیرینگ، سامپ‌های روغن یاتاقان و متعلقات کاملاً دمونتاژ شدند و سپس با حذف قطعات معیوب و جایگزین کردن قطعات نو، کل مجموعه مونتاژ شد.
وی ادامه داد: ویژگی مهم و حائز اهمیت اجرای بدون انحراف از این برنامه به دلیل حساسیت بالای شبکه سراسری برق کشور و نیاز مبرم به توان الکتریکی بود که این کار به صورت شبانه روزی در سه نوبت کاری بدون انحراف و کاملاً مطابق با برنامه ریزی صورت گرفته، انجام پذیرفت.
مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور بیان کرد:  از دیگر دستاورد‌های این پروژه می‌توان به اجرای روش کاملا ابتکاری و متفاوت در تنظیمات دریچه‌های توربین (ویکت گیت‌ها) اشاره نمود و باعث گردید تنظیم این دریچه‌ها که در نرمال‌ترین حالت در حدود سه روز به طول می‌انجامید تنها در کمتر از دو ساعت و با یک بار اعمال تنظیمات در مطلوب‌ترین حالت ممکن قرار گیرد.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها