اخبار خوزستان

دستگاه‌های متولی برای رساندن آب کشاورزی به انتهای حوضه شادگان تلاش کنند

 جلسه بررسی وضعیت تامین حقابه شادگان براساس الگوی کشت تابستانه و تنش‌های آبی برخی روستا‌های شهرستان فرماندار شادگان، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق استان، مدیرعامل شرکت آبیاری زهره و جراحی، معاون شرکت آب و فاضلاب خوزستان مهندس راشدی مدیر امور آبرسانی آب جنوب شرق و هیئت همراه و سایر مدیران شهرستانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.
صالح زاده فرماندار شادگان در این جلسه با بیان اینکه باید مشکلات کشاورزان شهرستان در زمینه تامین آب حل شود، گفت: با توجه به افزایش دبی ورودی آب کشاورزی به شهرستان طی یک ماه گذشته هنوز بدلیل برداشت‌های غیر مجاز آب و عدم رعایت نوبت بندی در مناطق حاشیه رودخانه شهرستان‌های بالا دست در رساندن آب کشاورزی و آبرسانی به نخیلات حوزه پایین دست شهرستان با مشکل مواجه هستیم.
او با بیان اینکه باید در افزایش بازرسی مشترک دستگاه‌های متولی جهت جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز آب تلاش بیشتری داشته باشند، افزود: لازم است قرارگاه شهرستانی الگوی کشت تابستانه شهرستان نسبت به بازرسی مستمر از محل موتور پمپ‌های غیر مجاز و برخورد با افراد متخلف بصورت ویژه ورود کنند تا کشاورزان و باغداران شادگان دغدغه تامین آب نداشته باشند.
فرماندار شادگان با تاکید بر ضرورت رفع مشکل تامین آب روستا‌های دارای تنش آبی  گفت: با هماهنگی انجام شده با شرکت آب و فاضلاب استان و سازمان آب و برق با برنامه ریزی منسجم و عملیاتی مقرر گردید مشکلات تأمین آب تعدادی از روستا‌های دارای تنش شدید آبی در سطح شهرستان را برطرف نمایند.
آقای صالح زاده بر پیگیری مصوبات شورای کشاورزی استان مبنی بر تامین آب مورد نیاز نخیلات شادگان تاکید  کرد و در این راستا خواستار برگزاری جلسات مشترک با فرمانداران شهرستان‌های بالادست از طریق استانداری و برخورد جدی با برداشت کنندگان غیرمجاز آب شد. باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها