اخبار خوزستان

26 مورد غرق شدگی طی دو ماه در خوزستان/ افزایش آمار غرق شدگی نسبت به سال گذشته در استان

مجتبی طهان در گفت وگو با ایلنا گفت: استان خوزستان به واسطه گرمای شدید در برخی از فصول، رودهای جاری و دریاچه‌های متعدد، منابع آبی کشاورزی و چاه‌های آب همواره یکی از عمده مناطق شناخته شده در بحث غرق شدگی است. شهرستان‌های متاثر از این حوادث مانند دزفول، ایذه و شوش دارای  آمار بیشتری نسبت به دیگر مناطق خوزستان هستند، کما اینکه در دیگر شهرستان‌ها نیز این آمارها کماکان با درصد کمتری وجود دارد.

وی ادامه داد: طبق آمار کشوری در  بحث غرق شدگی، خوزستان در سال گذشته مقام دوم را داشته که با توجه به مقایسه آماری با دو ماهه سال جاری « 26 کشته» با یک رشد نگران کننده مواجه بوده‌ایم و باید منتظر آمار دقیق‌تری توسط سازمان پزشکی قانونی بود.

طهان با اشاره به آمار مرگ 19 مرد و 7 زن طی دو ماهه اول سال 1402 افزود: طبق برآورد موجود از خردادماه تا کنون نیز نسبت به سال گذشته دارای رشد بوده‌ایم، کما اینکه با توجه به اخبار منتشره توسط خبرگزاری‌ها، متاسفانه آمار نگران کننده است.

وی در خصوص موضوع پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه غرق شدگی در مناطق خطرزا و حواشی رودخانه‌ها با شاره به راه اندازی پویشی تحت عنوان غرق نشویم، گفت: از حدود سه سال پیش اقدام به طراحی و اجرای پویشی تحت عنوان غرق نشویم کرده‌ایم که بیشتر در حوزه ترویجی، تبلیغی و آموزشی تشکیل شده است. تلاش ما در این مورد جلوگیری از غرق شدگی و کوشش در راستای کاهش اینگونه حوادث بوده است.

انتهای پیام/

خبرگزاری کار ایران – ایلنا

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها