اخبار خوزستان

هشدار هواشناسی برای افزایش دمای بالای ۴۹ درجه در خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به تداوم استقرار توده هوای گرم و وقوع دما‌های ۴۸ و ۴۹ درجه سلانتیگراد و افزایش رطوبت و وقوع شرجی در استان هشدار سطح زرد صادر کرد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان، مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت : تا روز یکشنبه هفته آینده شاهد وقوع دما‌های ۴۸ درجه و بالاتر در مناطق غربی، جنوبی، مرکزی و بخش‌هایی از مناطق شمالی خواهیم بود.

محمد سبزه زاری افزود : همچنین طی روز جاری و روز پنجشنبه وزش باد‌ها درمناطق جنوبی، غربی و بعضا مرکزی در برخی ساعات بصورت متوسط تا نسبتا شدید همراه با غبار محلی پیش بینی می‌شود.
وی گفت : بتدریج با جنوبی شدن جریانات جوی افزایش رطوبت و شرجی طی ساعاتی در نوار ساحلی، مناطق جنوبی، جنوب شرقی دور از انتظار نیست.
در شبانه روز گذشته آبادان با ۴۹.۴ و ایذه با ۲۰.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط گزارش شده اند.
همچنین در شبانه روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۴۸.۲ وحداقل به ۲۹ درجه سانتیگرا د رسیده است.
وی با اعلام هشدارهواشناسی سطح زرد گفت : تداوم استقرار توده هوای گرم و وقوع دما‌های ۴۸ و ۴۹ درجه سلانتیگراد و افزایش رطوبت و وقوع شرجی در جنوب شرق استان ونوار ساحلی از پیش از ظهر پنجشنبه تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده پیش بینی شده است.
سبزه زاری افزود : افزایش دما در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی و بخش‌های از شمال استان و رطوبت و شرجی در مناطق جنوب شرق استان و نوار ساحلی ماندگار است.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها