اخبار خوزستان

صدور اولین پروانه استاندارد تیرچه پیش تنیده در خوزستان

صدور پروانه استاندارد تیرچه پیش تنیده برای اولین بار در خوزستان انجام شد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان، مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: در نشست کمیته علایم مرداد ماه سال جاری، برای اولین بار در استان، واحد تولیدی مهندسی اکسین ساز امروز که در شهرک صنعتی شماره ۱ اهواز مستقر است، موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای محصول تیرچه پیش تنیده، بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۳-۲۹۰۹ شد.

علی داودی افزود: تیرچه بتنی پیش تنیده یکی از مصالح نوین در صنعت ساختمان بوده که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله قابلیت استفاده در دهانه‌های بلندتر نسبت به سایر سقف‌های بتنی و بالا بردن سرعت عملیات اجرایی، تولید به روش کارخانه‌ای و داشتن استاندارد‌های ساخت، تولید انبوه و همیشه در دسترس بودن، وزن کمتر و کمک به کاهش وزن نهایی ساختمان یا سازه، مقاومت و استحکام بیشتر نسبت به تیرچه‌های دیگر، داشتن عمر مفید بالاتر و در نتیجه عمر بالاتر ساختمان، استفاده و نصب آسانتر، سریعتر و کم هزینه‌تر ساختمان‌ها، کاهش هزینه‌های تولید ساختمان ،تسریع کار و کاهش هزینه اجاره داربست است.
وی گفت: مقاومت بیشتر و بالاتر در مقابل بار مرده و زنده ساختمان، قابلیت استفاده در انواع ساختمان و سازه به ویژه پروژه‌های عمرانی بزرگ مثل ساخت پل‌ها، پارکینگ‌ها و…. باعث شده است که این قطعات پیش ساخته جایگزینی مناسب برای انواع تیرچه‌های رایج در ساخت و ساز از جمله تیرچه بلوک شود.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها