اخبار خوزستان

مراسم سوگواری احلی من العسل در شادگان برگزار شد

آیت‌الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان در جمع عزاداران حسینی شادگان گفت: اتفاق‌هایی که در جریان عاشورا و صحرای کربلا رخ داد در ابعاد مختلف زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی، عاطفی، اقتصادی و روابط اجتماعی می‌تواند الگو و اسوه همه بشریت قرار بگیرد و هر کسی که با فرهنگ عاشورا، سیره و منش یاران امام حسین (ع) آشنا شود قطعا زندگی او در مسیر رضایت الهی خواهد بود.
او درس آزادگی و عزت را از مهمترین پیام‌های قیام عاشورا دانست و افزود: انقلاب اسلامی از قیام امام حسین (ع) الهام گرفته است و مردم ایران اسلامی با علم به اینکه برای عزت باید هزینه پرداخت کرد به راه و رسم امام حسین (ع) در مقابله با ظلم قیام کردند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان  با ذکر این نکته که در نهضت عاشورا برخی مفاهیم جایگاه عظیمی دارد، گفت: نخستین مساله‌ای که در نهضت عاشورا قابل توجه است، مساله نماز است، نمازی که به قول حضرت امام (ره) کارخانه انسان سازی و پالایش کننده روح و روان در طول شبانه روز است انسان را از انحراف در مسیر باز می‌دارد.
آیت الله کعبی  با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه ایران اسلامی افزود: تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان از هر جنگی خطرناک‌تر است و باید هوشیار و مراقب باشیم و توسل به اهل بیت (ع) و اطاعت از، ولی فقیه در این دنیای پر فریب و آشوب می‌تواند انسان را از خطرات حفظ کند.
او می‌گوید: مردم به خصوص نوجوانان و جوانان باید مواظب باشند تا فریب دروغ‌های بی‌پایه و اساس دشمنان که از طریق فضای مجازی منتشر می‌شود را نخورند.
این مراسم  با ورود پیکر پاک یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس آغاز شد. باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها