اخبار خوزستان

مهر و موم ۱۲۷ بنگاه معاملات املاک در اهواز

عضو کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خوزستان گفت: ۱۲۷ بنگاه معاملات املاک متخلف و بدون پروانه فعالیت در اهواز مهر و موم شدند. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، محمد جامع گفت: پیرو مصوبه‌های هفتمین جلسه شورای عالی مسکن با دستور رئیس جمهور، کارگروه تنظیم بازار و املاک و مستغلات استان‌ها تشکیل و این موضوع در خوزستان نیز با هدف ساماندهی بنگاه‌های املاک کار خود را آغاز کرد.
 
وی به برگزاری جلسه‌های کارگروه در اداره کل راه و شهرسازی استان اشاره کرد و افزود: در این جلسه‌ها مقرر شد کارگروه در شهرستان‌ها نیز تشکیل و کار‌های لازم جهت ساماندهی مشاوران املاک و کنترل بازار اجاره اجرایی شود.
 
جامع به اجرای طرح گشت‌های مشترک ساماندهی مشاوران املاک در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از کار‌های انجام شده تشکیل گشت مشترک با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، اماکن، اداره کل صمت، اداره کل راه و شهرسازی، مقام قضایی و انتظامی استان بود که از هفته قبل تاکنون بازدید‌های متعددی از مشاوران املاک سطح شهر اهواز انجام شد و ۱۲۷ بنگاه معاملات و مشاوران املاک متخلف مهر و موم شدند.
 
جامع با بیان اینکه اتحادیه مشاوران املاک با همکاری اداره اماکن نسبت به مهر و موم مشاوران املاک فاقد پروانه اقدام کردند، گفت: تشکیل کارگروه‌های شهرستانی نیز با جدیت انجام شده و گشت‌های مشترک در این شهرستان‌ها به زودی آغاز می‌شود.
 
معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان می‌گوید: از تیرماه امسال و همزمان با فصل جابجایی مستاجران، در استان گشت‌های مشترک نظارت بر مشاوران املاک با محوریت اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان تشدید یافته است.
 
به گفته جامع؛ تاکنون تعداد یکهزار و ۵۱۲ بازرسی از مشاوران املاک در قالب گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، اتحادیه املاک، پلیس اماکن با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف انجام شده است و در حال حاضر بیش از ۱۲۹ مورد از آنان اخطار‌های ماده ۲۷ و ۲۸ دریافت کرده اند.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها