اخبار خوزستان

گرمازدگی تهدیدی برای سلامت زائران اربعین حسینی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گرمازدگی را تهدیدی برای سلامت زائران اربعین حسینی دانست و بر ارائه راهکار‌های پیشگیرانه تاکید کرد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، دکتر محمدحسین سرمست گفت: به منظور بررسی آخرین وضعیت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در پایانه مرزی چذابه از طرح در حال ساخت مرکز بهداشتی-درمانی بازدید و بر آماده‌سازی طرح تا اربعین حسینی تاکید شد.
 
وی افزود: در ادامه از بیمارستان طریق القدس بستان بازدید بعمل آمد و امکانات این مرکز درمانی، روند ارائه خدمات به مردم محلی و زائران اربعین حسینی مورد ارزیابی قرار گرفت.
 
دکتر سرمست گرما را یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مراسم راهپیمایی اربعین عنوان کرد و ادامه داد: گرمازدگی عمده‌ترین آسیبی است که می‌تواند سلامت زوار را به خطر بیندازد، بنابراین آگاه‌سازی مردم به منظور پیشگیری از آسیب‌های گرمازدگی یکی از کار‌های اساسی است که باید در این خصوص، اطلاع‌رسانی ویژه صورت گیرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید تمهیدات لازم جهت تامین آب شرب، ایجاد سایبان، اماکن سرد و سایر کار‌های کارشناسی را در دستور کار داشته باشند.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها