اخبار خوزستان

افزایش مصرف برق در خوزستان طی یک ماه گذشته

در تیرماه ۱۴۰۲ انرژی مصرفی با پنج هزار و ۷۱۴ گیگاوات ساعت چهار درصد در خوزستان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه پیک مصرف با هشت هزار و ۹۹۱ مگاوات نسبت به پیک بار تیر ماه سال قبل، سه درصد افزایش داشته است، گفت: در تیرماه پنج هزار و ۹۰۴ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که از این مقدار برق تولیدی، ۴۷ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۵۲ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود یک درصد در نیروگاه‌ها تولید پراکنده بوده است.

فرامرز شادفر تصریح کرد: از سه هزار و ۴۶ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۵۴ درصد توسط بخش خصوصی (شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۴۶ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و ۲ کوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.
ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۵ هزار و ۸۹۹ مگاوات شده است که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۱۷ مگاوات است، ظرفیت بخش DG (شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز ۱۸۸ مگاوات است.
با توجه به شروع پیک مصرف، روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مشترکین درخواست کرده است که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولر‌های اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و استفاده نکردن از لوازم پرمصرف در ساعت پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت‌رسانی مستمر همراهی کنند.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها