اخبار خوزستان

پایداری آب آشامیدنی در روستای الباجی اهواز

مدیرعامل آبفای خوزستان از رفع مشکل تامین آب و پایداری آب آشامیدنی در روستای الباجی اهواز خبر داد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، محمدرضا کرمی‌نژاد درخصوص روند اجرایی طرح آبرسانی به روستای الباجی اهواز گفت: در ۲ سال اخیر به صورت شبانه‌روزی تلاش کردیم تا مشکلات آب آشامیدنی روستا‌های خوزستان برطرف شود.
 
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این مشکل اجرا شده است، افزود: خط ۱۰ کیلومتری انتقال آب ۳۱۵ میلی‌متری روستای الباجی در یک کار ضربتی اجرا و مشکل آب آشامیدنی پایدار این روستا رفع شد.
 
کرمی نژاد ادامه داد: برای آبرسانی به این روستا، ۱۰ کیلومتر خط انتقال اجرا و به واسطه آن، بیش از ۶ هزار نفر در این روستا از آب آشامیدنی با کیفیت و پایدار برخوردار شدند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان می‌گوید: حذف تانکر‌های آبرسانی برای روستا‌ها در دستور کار شرکت آبفا است و درحال حاضر روستای الباجی از آبرسانی سیار بی‌نیاز شد.
 
به گفته کرمی نژاد؛ این طرح در مدت زمان ۵ ماه اجرا شده و بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
 
این مقام مسئول به رفع تنش آبی و آبرسانی به شهر الوان و ۸ روستای زیر پوشش آن با جمعیتی بیش از ۲۰ هزار نفر اشاره و اضافه کرد: این روستا‌ها شامل؛ حسین مشلوش، حسین غلیم، طالب عزیز، سد حنو، سلمان بندر، سلمان داوود، حاتم یک و ۲ هستند که آبرسانی آن‌ها تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری شده است.
 
روستای الباجی در استان خوزستان در مسیر اهواز – اندیمشک قرار دارد.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها