اخبار خوزستان

فعالیت واحد‌های صنعتی خوزستان با کمتر از ظرفیت تولیدی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان: فعالیت واحد‌های صنعتی استان با کمتر از ظرفیت تولیدی سبب بروز مشکل در زمینه اشتغالزایی شده است. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، علی مهدی پور به وجود بیش از ۳ هزار شغل بالقوه در شهرک‌های صنعتی خوزستان اشاره کرد و گفت: اگر ظرفیت واحد‌های تولیدی فعال در این شهرک‌ها افزایش یابد شاهد بالفعل شدن این مشاغل خواهیم بود و بخشی از مشکلات اشتغالزایی استان نیز حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی بسیاری از واحد‌های صنعتی استان با کمتر از ظرفیت تولیدی خود در حال فعالیت هستند، افزود: همین مساله برای بحث اشتغال مشکل‌ساز شده است.
مهدی پور می‌گوید: اگر این واحد‌های صنعتی با حداکثر ظرفیت خود کار کنند، بدون شک شاهد ایجاد اشتغال بسیاری در این واحد‌ها در استان خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اساسی‌ترین مشکلات تولیدکنندگان و واحد‌های صنعتی در استان را تامین منابع مالی و مواد اولیه عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه بدون شک اگر نگاه مثبتی برای حل این ۲ مشکل اساسی به وجود بیاید، چرخ تولید با سرعت بیشتری به گردش در می‌آید.
این مقام مسئول با بیان اینکه هزینه تولید در خوزستان بسیار بالاتر از مناطق دیگر است، اضافه کرد: با توجه به این موضوع، تولیدکنندگان استان در شرایط برابری برای رقابت با دیگر تولیدگان قرار ندارند و همین موضوع تولید را با مشکل مواجه می‌کند.
وی می‌گوید: در این زمینه و برای ارتقای توان و قدرت رقابت‌پذیری واحد‌های تولیدی در خوزستان و ارتقا و افزایش ظرفیت تولید، پیشنهاد می‌کنیم دستگاه‌های اجرایی مکلف به خرید از محصولات استانی شوند.
مهدی پور گفت: واگذار کردن طرح‌های صنعتی به تولیدکنندگان داخلی استان نیز از دیگر خواسته‌هایی است که اگر به آن توجه شود بدون شک اثرگذاری خوبی بر بحث رونق تولید و حل مشکلات واحد‌های تولیدی در استان خواهد داشت.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها