اخبار خوزستان

ایستگاه‌های اتوبوس شهری اهواز که نام مکانیزه را یدک می‌کشند+فیلم

نبود حداقل امکانات در ایستگاه‌های مکانیزه اتوبوس شهری اهواز سبب نارضایتی شهروندان شده است. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، شرایط اقلیمی و آب و هوایی اهواز به گونه‌ای است که در بیشتر روز‌های سال گرم است و گرما و شرجی در از اواخر فصل بهار خودنمایی می‌کند و در فصل تابستان شدت می‌گیرد، بطوریکه شهروندان اهوازی دما‌های بالای ۴۹ درجه و حتی بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد را بار‌ها در تابستان تجربه می‌کند.
علاوه بر گرما، شرجی و طوبت بالا چاشنی هوای اهواز می‌شوند و شرایط را برای شهروندان سخت و طاقت فرسا می‌کند، این درحالی است که مسافران اتوبوس‌های درون شهری در بسیاری از مناطق اهواز از داشتن ایستگاه مکانیزه مجهز به سرویس سرمایشی محروم هستند.
ایستگاه‌های اتوبوس نه تنها سرویس سرمایشی ندارند، بلکه صندلی هم وجود ندارد که مسافران هنگام حداقل ۳۰ دقیقه انتظار تا رسیدن اتوبوس، دقایقی بنشینند و ناچار به سایه پشت ایستگاه ها، درب امکان تجاری و بانک‌ها پناه می‌آورند.
رضا بزاز زاده، سرپرست سازمان اتوبوسرانی اهواز در ابتدای خردادماه امسال وعده رفع مشکلات حوزه اتوبوسرانی داده و گفته بود: از مجموع ایستگاه‌های مکانیزه اتوبوس در این کلانشهر، ۲۸ دستگاه فعال هستند و پیگیری برای بازسازی ۱۰ دستگاه دیگر از سوی شهرداری درحال انجام است.
حجت اله سلیمانی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: کمبود‌های مختلفی در ایستگاه‌های اتوبوس شهری وجود دارد.
وی تعداد ایستگاه‌های فعال در سطح شهر را ۵۰ ایستگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۰ ایسگاه نیاز به بازسازی و فعالسازی دارند.
سلیمانی با بیان اینکه امکان بازسازی همه ایستگاه‌های معمولی در سطح شهر وجود دارد، ادامه داد: بازسازی و تجهیز ایستگاه‌های مکانیزه شامل؛ قراردادن کولر، صندلی ها، آبسردکن و… در دستور کار است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه امکان انعقاد قرارداد برای خرید ۱۰۰ ایستگاه جدید از طرف شهرداری وجود دارد، اضافه کرد: کمتر از ۱۰۰ ایستگاه اتوبوس نیز از سوی مناطق هشتگانه شهرداری خریداری خواهد شد که تعداد آن‌ها در هر منطقه و براساس نیاز آنها، متفاوت است.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها