اخبار خوزستان

ممنوعیت فروش محلول‌های ضدعفونی در تجهیزات پزشکی دزفول

رئیس اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ممنوعیت تهیه و فروش محلول‌های ضدعفونی، الکل، لیدوکائین و … در فروشگاه‌های تجهیزات و ملزومات پزشکی خبر داد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، سارا حکیم زاده گفت: محلول‌های ضدعفونی، الکل، لیدوکائین و … اقلام دارویی محسوب می‌شوند و تهیه و فروش آن‌ها باید توسط داروخانه‌های سطح دزفول انجام شود، بنابراین عرضه آن‌ها ممنوع است و مشاهده این اقلام در فروشگاه‌های تجهیزات و ملزومات پزشکی پیگیرد قانونی دارد.
وی با بیان اینکه برخی از دستگاه پزشکی خانگی مانند دستگاه و نوار تست قندخون (گلوکومتر) دارای قیمت مصوب هستند، افزود: شهروندان می‌توانند برای آگاهی از قیمت به سایت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت به آدرس www.imed.ir مراجعه کنند تا از آخرین قیمت‌های مصوب این دستگاه‌ها مطلع شوند.
حکیم زاده با تاکید بر اینکه همه تجهیزات و ملزومات پزشکی باید برچسب اصالت داشته باشند و عرضه بدون شناسه گذاری و برچسب اصالت، مصداق عرضه کالای قاچاق است، ادامه داد: برای بررسی کردن برچسب اصالت باید به سامانه www.ttac.ir مراجعه کرد.
رئیس اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در پایان به شهروندان توصیه کرد: جهت تهیه ملزومات و دستگاه‌های پزشکی باید به مراکز معتبری که از طرف دانشگاه علوم پزشکی دزفول مجوز فعالیت دارند مراجعه کرده و درصورت مشاهده هرگونه تخلف از این فروشگاه‌ها به اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان واقع در بلوار ۴۵ متری فتح المبین جنب قدمگاه امام رضا (ع) مراجعه شود.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها