اخبار خوزستان

هواشناسی خوزستان دو هشدار سطح زرد صادر کرد

 محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از اواخر وقت امروز چهارشنبه تا اواسط وقت جمعه ۱۴۰۲/۰۵/۱۳ شاهد افزایش گرادیان فشار سطح زمین و وزش باد‌های متوسط تا نسبتا شدید در استان خواهیم بود.
 او افزود: این شرایط موجب وزش باد متوسط تا نسبتا شدید واحتمال وقوع غبار محلی و موقتی طی ساعاتی از بعدازظهر‌ها خواهد شد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در این مدت احتمال کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و غبار، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست، احتمال سقوط تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال وجود دارد.
آقای سبزه زاری همچنین با اعلام هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد گفت: از بعد از ظهر پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۲ تا اواخر وقت شنبه شاهدوزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج در شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دورز از ساحل خواهیم بود.
او  افزود: در این شرایط احتمال غرق شدن شناگران و شناور‌های سبک، تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به بندرگاه، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد و توصیه می‌شود از عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، محدودیت در سفر‌های دریایی با شناور سبک، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی بویژه در فراساحل احتیاط شود.  باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها