اخبار خوزستان

واگذاری ۳ هزار قطعه زمین به متقاضیان جوانی جمعیت در خوزستان

مسعود بیات منش  در خصوص اجرای طرح قانون جوانی جمعیت در استان خوزستان گفت: مطابق با آئین‌نامه ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند و همچنین خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال، در صورت واجد شرایط بودن زمین تعلق می‌گیرد.
او  افزود: پس از ثبت‌نام متقاضیان و احراز شرایط، طبق بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های اجرایی طرح که وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرده است، زمین حداکثر ۲۰۰ متری به ارزش حداکثر یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان و با اخذ هزینه آماده‌سازی به خانوارهای موردنظر واگذار می‌شود.
 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: مرحله اول بحث جانمایی، طراحی و تأمین و الحاق زمین به محدوده‌های شهری بوده که این مراحل در حال انجام است و تاکنون در استان خوزستان نزدیک به ۴۰ هزار نفر در سامانه مربوط به طرح ثبت‌نام کرده‌اند.
بیات منش گفت: بحث پایش افراد متقاضی در حال انجام است و طبق قانون در کلان‌شهرها نمی‌توانیم واگذاری زمین داشته باشیم و این زمین باید در شهرهای اطراف تأمین شود که این فرآیند در حال انجام است.
او  با اشاره به پویش وزیر راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری ۱۵ هزار زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در سطح کشور افزود: در این راستا برنامه ما واگذاری سه هزار زمین در هفت شهر خوزستان است که در روزهای پیش رو زمین به این سه‌هزار خانوار واگذار می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص برنامه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان برای سایر ثبت‌نام کنندگان در این طرح که نزدیک ۴۰ هزار نفر هستند، ادامه داد: یک هزار واحد قبلاً واگذار شده است و سه هزار واحد هم در برنامه واگذاری است.
بیات منش گفت: در استان خوزستان میانگین تعداد ثبت‌نام‌هایی که انجام شده نسبت به نرم کشوری و برش جمعیتی استان نسبت به جمعیت کشور، چهار برابر بیشتر بوده است.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها