اخبار خوزستان

شرکت فرهنگیان در انتخابات، در جهت کمک به نظام تعلیم و تربیت است

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان گفت: شرکت فرهنگیان، دانشجومعلمان و آموزش و پرورشی‌ها در انتخابات، در جهت کمک به نظام تعلیم و تربیت خواهد بود و با توجه به اینکه نظام تعلیم و تربیت، سازنده بخش‌های مختلفی از جمله اقتصاد، سیاست، فرهنگ، خانواده و… است بنابراین نقش ما در انتخابات بسیار بیشتر و پراهمیت‌تر خواهد بود. 
دکتر مسعود صالحی‌شبلیزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت شرکت دانشگاهیان و فرهنگیان در انتخابات، اظهار کرد: انتخابات به معنای انتخاب و دخالت افراد در سرنوشت خود، آینده کشور و تصمیم‌گیری‌های مهم از جمله تعیین بودجه و اولویت‌های کشور است.
وی با تاکید بر اینکه معلمان و دانشجومعلمان باید دانش‌آموزان رای اولی را به رای دادن تشویق کنند، افزود: اگر همه در انتخابات شرکت کنند قطعا در ارتقای وجهه نظام در خارج از کشور موثر است و  قدرت و پایداری نظام و همراهی مردم با نظام دیده می‌شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان با اشاره به تاثیر انتخابات در بعد داخلی نیز گفت: وقتی قرار است مساله‌ای مانند تعیین اولویت‌های بودجه در مجلس مطرح ‌شود، شرکت ما آموزش و پرورشی‌ها به هدایت کردن این اولویت‌ها در جهت بهبود وضعیت آموزش و پرورش کمک خواهد کرد.
صالحی‌شبلیزی افزود: شرکت فرهنگیان، دانشجومعلمان و آموزش و پرورشی‌ها در انتخابات، در جهت کمک به نظام تعلیم و تربیت خواهد بود. با توجه به اینکه نظام تعلیم و تربیت، سازنده بخش‌های مختلفی از جمله اقتصاد، سیاست، فرهنگ، خانواده و… است بنابراین نقش ما در انتخابات بسیار بیشتر و پراهمیت‌تر خواهد بود. 
چگونه آموزش در اولویت مجلس قرار می‌گیرد؟
وی عنوان کرد: مجلسی که با همکاری فرهنگیان، دانشجومعلمان و دانش‌آموزان، ساخته می‌شود، نگاه قدرتمندانه‌تری نسبت به آموزش و پرورش خواهد داشت و آموزش برای آن در اولویت خواهد بود. در این صورت، آموزش در اولویت اول کاری قرار می‌گیرد و مجلس در هدایت بودجه، ماموریت‌دهی، تدوین کتب، استخدامی، سرمایه و هزینه‌ها نیز به آموزش و پرورش کمک خواهد کرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان گفت: اولویت اول ما در دانشگاه فرهنگیان خوزستان، تشکیل دانشگاه جامع و پرداختن به مسائل فرهنگی است؛ وقتی این‌ها اولویت کاری است تلاش می‌کنیم که در این راستا نیز حرکت کنیم به این منظور محلی برای احداث دانشگاه جامع در نظر گرفته شد و در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز دانشجویان به اردوهای فرهنگی مذهبی اعزام شدند و نیروهای توانمند دانشگاه در جهت این دو ماموریت حرکت می‌کنند.
فرهنگیان در انتخاب خود مطالبه‌گر باشند
صالحی‌شبلیزی ادامه داد: ما با نوع انتخاب، آینده خود را می‌سازیم و این به معنای هدایت کردن اولویت‌ها است؛ اگرچه انتخاب نباید به راحتی انجام شود، یعنی دانشجویان، دانش‌آموزان، دانشجومعلمان و معلمان باید مطالبه‌گری نیز داشته باشند.
وی افزود: انتخاب اصلح، مفید و مهم است؛ اگر برنامه یک کاندیدا قابل اجرا است، پس این فرد توانمند است اما پس از انتخاب باید مطالبه‌گری کنیم و در صورت محقق نشدن وعده‌های انتخاباتی، فرد باید روشنگری کند.
آموزش و پرورشی‌ها از مجلس چه می‌خواهند؟
رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان گفت: نظام تعلیم و تربیت که سازنده سبک زندگی، نسل آینده و سیستم‌های اقتصادی، اعتقادی و پرورشی افراد است باید اولویت اول مجلس شورای اسلامی قرا گیرد.
وی بیان کرد: هر چقدر سرمایه‌گذاری مادی، اجتماعی و فکری بیشتری در این حوزه انجام شود، در آینده نیز انسان‌های معتقدتر و حافظ کشور و نظام پرورش داده می‌شود. تقاضا این است که نظام تعلیم و تربیت در اولویت کاندیداها باشد و این موضوع، نیازمند باسواد بودن فرد در حوزه تعلیم و تربیت است. 
انتهای پیام 

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها