اخبار خوزستان

نمایندگان مجلس نقش موثری در توسعه فضاهای فرهنگی دارند

ایسنا/خوزستان یک فعال فرهنگی معتقد است: بی‌تردید نمایندگان مجلس با توجه به وظایفی که در تدوین قانون، تحقیق، تفحص و پیگیری برای حسن اجرای قانون دارند در توسعه و بالندگی فضای فرهنگی و هنری دوشادوش هنرمندان، استادان، فرهیختگان و علاقه‌مندان این حوزه می‌توانند ایفای نقشی موثر داشته باشند.
رضا کیانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که برای بالندگی و سرزندگی جامعه فرهنگ یک اصل زیربنایی است، گفت: اگر به صورت واقعی به این مهم و توسعه می‌اندیشیم در انتخاب کاندیداها باید مسایل فرهنگی را به مثابه یک ضرورت در نظر بگیریم.
او با بیان این‌که هنرمندان، ادیبان، فرهیختگان و فعالان میراث فرهنگی و گردشگری در ارتقا سطح روحی جامعه تاثیر دارند افزود: هنرمندان بسیاری از مفاهیم و پیام‌های سازنده را با زبان سرشار از خلاقیت، احساسات و زیبای هنر انتقال می‌دهند و زبان هنر زبانی بسیار موثر و کارآمد در نهادینه ‌کردن اندیشه‌های سلیم، پویا و معنوی است.
وی تاکید کرد: جدی گرفتن مسایل فرهنگی و هنری و میراث فرهنگی و گردشگری باید به عنوان یک ضرورت در نظر نمایندگان مجلس باشد و هنرمندان نیز باید مسایل مهم را مطالبه کنند.
عضو کانون منتقدان تئاتر ایران با اشاره به این‌که استان خوزستان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف هنری، ادبی، رسانه‌ای، میراث فرهنگی و گردشگری دارد بیان کرد: باید ببینیم نمایندگان در چهار سال گذشته چه اقداماتی انجام داده‌اند، چند نشست با هنرمندان، فعالان میراث فرهنگی و گردشگری و اهالی شعر و ادب برگزار کردند و ارتباط هنرمندان با نمایندگان مجلس به چه صورت بوده و سپس مطالبات فرهنگی و هنری را مطرح کنیم.
کیانی با بیان این‌که کمیسیون فرهنگی مجلس نقش بسیار مهمی در اعتلای فضای فرهنگی دارد تاکید کرد: باید مطالبات فرهنگی و هنری در کنار سایر مسایل مهم جامعه به جد پیگیری شود و قطعا اهالی رسانه و سازمان‌های مردم‌نهاد هم در باروری و تقویت این روند باید حضور داشته باشند.
وی اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیاری در استان خوزستان وجود دارد که عزم بسیار جدی می‌طلبد و بی‌تردید حضور و همراهی نمایندگان مجلس به شرط وظیفه‌شناسی و دغدغه‌مندی می‌تواند توسعه را با جهش همراه کند.
اهالی فرهنگ و هنر نمایندگان مجلس را در کنار خود ببینند
او متذکر شد: مباحثی که در استان بین گروه‌های فرهنگی و هنری و اهالی پژوهش، قلم و رسانه وجود دارد حل آن‌ها در صورت ارتباط مستمر با نمایندگان می‌تواند راه‌گشا باشد؛ به شرطی که هنرمندان به آسیب‌شناسی جدی اهتمام بورزند که چه میزان ارتباط و پیگیری وجود داشته و این مباحث مهم باید چگونه با جدیت عمیق و عالمانه دنبال شود.
این فعال فرهنگی با بیان این‌که هنرمندان باید مطالبه‌گری خود را در انتخابات نشان دهند گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوان خوزستان نباید از نقش مهم و موثر نمایندگان مجلس در مباحث فرهنگی و هنری غافل ماند زیرا کارهای به زمین مانده‌ای وجود دارد که اگر تقویت شود می‌تواند سلسله‌جنبان حرکت‌های مهمی در استان خوزستان باشد.
وی معتقد است: برقراری ارتباط میان اهالی فرهنگ و هنر استان و مدیران و چهره‌های تاثیرگذار فرهنگی و هنری کشور در مسیر توسعه فرهنگ و هنر استان باید به گونه‌ای باشد که اهل هنر و فرهنگ نمایندگان مجلس را در کنار خود برای تحقق مطالبات به‌حق استان ببینند.
کیانی ادامه داد: افزایش اعتبارات مالی برای طرح‌های فرهنگی و هنری، صنایع‌ دستی، گردشگری و ترمیم سازه‌های تاریخی و انعکاس دغدغه‌های اهل فرهنگ و هنر است و پیگیری موثر نیاز دارد.
انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها