اخبار خوزستان

رشد ۱۳ درصدی بارگیری کالاهای غیرنفتی در بندر تجاری شادگان

ایسنا/خوزستان رییس اداره بندر و دریانوردی شادگان از افزایش ۱۳ درصدی بارگیری کالاهای غیرنفتی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس به میزان ۱۴ هزار و ۱۵۶ تن از بندر تجاری شادگان طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.
مصطفی سکرانی امروز ۱۴ اسفندماه اظهار کرد: محمولات بارگیری شده در این مدت شامل مصالح ساختمانی و  علوفه بوده که به مقصد کشورهای حوزه خلیج‌فارس ارسال شده است.
وی با اشاره به ظرفیت مطلوب بندر شادگان برای انجام فرایند صادرات افزود: طی سال‌های اخیر انواع محمولات صادراتی شامل سنگ، سرامیک و کاه، از این بندر به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.
سکرانی ضمن دعوت از تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی برای فعالیت در بندر تجاری شادگان گفت: ۱۰ هزار مترمربع بارانداز، یک هزار و ۲۰۰ مترمربع انبار مسقف، ۱۰۰ متر اسکله، آبراه با آبخور به عمق ۵.۵ متر و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۰۰ هزار تن در سال از ویژگی‌های فیزیکی و فنی این بندر به عنوان مهم‌ترین بندر کوچک محلی استان خوزستان به شمار می‌آید.
به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایسنا، بندر شادگان به عنوان یکی از بنادر محلی استان خوزستان دارای ۲ پست اسکله است که با ایجاد زمینه مساعد برای فعالیت بازرگانان در رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهمیت اقتصادی ویژه‌ای برخوردار است.
انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها