اخبار خوزستان

پیش‌بینی باران و گرد و خاک برای خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی آغاز بارندگی در استان از امروز خبر داد.
محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، سامانه بارشی از امروز به‌تدریج در اغلب نقاط استان خوزستان سبب رگبار، رعد و برق و وزش بادهای متوسط تا شدید خواهد شد.
وی ادامه داد: فردا از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد و فقط در نیمه شرقی و ارتفاعات استان بارش‌های پراکنده تداوم خواهد داشت. بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی، جنوب شرقی و بخش‌هایی از مرکز خواهد بود. احتمال بارش برف در ارتفاعات و ریزش تگرگ در برخی مناطق وجود دارد.
او بیان کرد: امروز در بخش‌هایی از مناطق جنوبی، جنوب غربی، غربی تا مرکزی تا وقتی بارش رخ ندهد، احتمال خیزش گرد و خاک محلی وجود دارد. احتمال کاهش دید ناشی از مه بعد از بارندگی در بیشتر مناطق استان خوزستان به‌ویژه مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی وجود دارد.
سبزه‌زاری گفت: تا پایان هفته، دما روند افزایشی نسبی خواهد داشت. شمال خلیج فارس تا اوایل سه‌شنبه مواج و امروز گاهی همراه با رگبار و رعد و برق است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۲۴ درجه سانتیگراد و ایذه با ۶.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین  ۲۴ و ۱۴.۲ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است. 
انتهای پیام 

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها