اخبار خوزستان

رئیس جمهور: اراده ملت ایران و مجموعه‌های صنعتی، بر اراده دشمنان فائق آمده است

ایسنا/خوزستان رئیس جمهور در مراسم افتتاح کارخانه فولاد زمزم ۳ خطاب به صنعتگران گفت: این شما هستید که ملت ایران را پیروز کرده اید و در میدان جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران و مجموعه‌های صنعتی و تولیدی، این اراده بر اراده دشمنان فائق آمده است.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ که امروز (۱۸ اسفندماه) در اهواز انجام شد، با گرامیداشت یاد ۲۴ هزار شهید خوزستان و ۵۸ شهید فولاد خوزستان، اظهار کرد: روز خوبی است که در مشهد شهدای ایران اسلامی باشیم. در سرزمین ما می‌توانیم که حقیقتا حماسه آفرید و با ایستادگی و اخلاص برای ملت ایران افتخار آفرید.
به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایسنا، وی افزود: امروز شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های مهم اقتصادی هستیم. به برکت دستان مهندسان، مشاوران و کارگران عزیز، چه کارهای بزرگ ایجاد کردند و افتخار آفریدند.
رئیسی گفت: از تک تک این افراد تشکر می‌کنم و خدا قوت عرض می‌کنم. در هوای گرم خوزستان شبانه روزی تلاش کردند این کارهای بزرگ را جهت رشد اقتصادی کشور که دشمنان نمی خواهند رقم زدند اما اراده کرده‌اید و شکل گرفت.
وی بیان کرد: اجرای منویات رهبری را دشمن نمی‌خواهد، رشد تولید و ایجاد اشتغال را دشمن نمی خواهد اما شما اراده کردید و رخ داد. این شما هستید که ملت ایران را پیروز کرده اید و در میدان جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران و مجموعه‌های صنعتی و تولیدی، این اراده بر اراده دشمنان فائق آمده است. 
رئیس جمهور گفت: در این مجموعه آنچه امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرده است، دو میلیون تن آهن اسفنجی در سال تولید می‌شود و این یعنی ایران در مقام اول منطقه و دوم جهان قرار می‌گیرد که این افتخار بزرگی است.وی افزود: در این مسیر، شعارهایی مانند ما می‌توانیم را شهدا به ما آموختند و امروز این توانستن را جشن می‌گیریم و از دستان توانایی که توانستند، سپاسگزارم.رئیس جمهور گفت: در این مجموعه آنچه امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرده است، دو میلیون تن آهن اسفنجی در سال تولید می‌شود و این یعنی ایران در مقام اول منطقه و دوم جهان قرار می‌گیرد که این افتخار بزرگی است.
وی افزود: در این مسیر، شعارهایی مانند ما می‌توانیم را شهدا به ما آموختند و امروز این توانستن را جشن می‌گیریم و از دستان توانایی که توانستند، سپاسگزارم.
رئیسی گفت: به کارگیری ۱۱۵ شرکت دانش بنیان و بیش از ۵۰ شرکت داخلی برای کارآمد شدن این مجموعه افتخاراتی است که آفریده شده است. این توانستن نشان می‌دهد که باز هم می‌توانید گام‌های بلندتری بردارید و کارهای بیشتری در این حوزه انجام دهید.
وی بیان کرد: فولاد خوزستان حتما باید تولید و اشتغال را افزایش دهد چون می‌تواند.
رئیس جمهور گفت: با اقداماتی که می‌توان در این صنعت و انرژی انجام داد، باید کاری شود که ما بیکار نداشته باشیم. خانواده‌ها باید از بیکاری اعضای خانواده بیرون بیایند و ببیند کاری انجام می‌شود و گرهی گشوده خواهد شد.
وی افزود: توجه به مردم و توسعه‌یافتگی خوزستان در شهر و روستا بسیار مهم است. گزارش رکورد انجام مسئولیت‌های اجتماعی خوشحال‌کننده است اما باید بیشتر شود و کارهایی که اشتغال و تولید افزایش یابد، انجام شود.
رئیسی با اشاره به بهره‌بردای از میادین سپهر و جفیر گفت: سرمایه‌گذاری بانک‌ها در میادین نفتی و معادن و به روز شدن ثروت‌های کشور از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها است که از اقدامات در این زمینه تشکر می‌کنم.
وی بیان کرد: افزایش تولید نفت و گاز خبرهای خوبی برای کشور است اما باید تلاش شود نفت و گاز ما در مسیری قرار بگیرد که بتواند ارزش افزوده ایجاد کند. امروز بر تکمیل زنجیره ارزش تاکید کردم زیرا با این کار اشتغال ایجاد و ارزش افزوده آن وارد جیب ملت ایران می‌شود.
رئیس جمهور گفت: برنامه ریزی وزارت نفت در این سایت باید در مدت کوتاه این باشد که گازهای مشعل دیگر سوخته نشود و استفاده پد نفتی که باید با جدیت دنبال شود.
وی افزود: اینکه بخش زیادی از ۴۰ همت مسئولیت‌های اجتماعی در خوزستان هزینه شده است، کار بسیار خوبی است.
ادامه دارد 

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها