اخبار خوزستان

۲۰ درصد گندم کشور در خوزستان تولید می شود

کدخبر :

۵۴۳۰۵۴

۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۱۲:۵۳:۴۷

استان خوزستان تامین کننده ۲۰ درصد گندم کشور است.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از

خبرگزاری موج

خوزستان

، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در همایش آموزشی  عاملین ذی حساب، تشخیص و کنترل کیفی مراکز خرید گندم استان گفت: خوزستان در سنوات گذشته پرچم دار خرید تضمینی گندم و ۲ سال پیاپی رتبه برتر دانه‌های روغنی کلزا  را به خود اختصاص داده است.  

امید جهان نژادیان با اشاره به اینکه خوزستان نقش مهمی در تامین امنیت کشور را دارد،   افزود: استان خوزستان تامین کننده  حدود ۲۰ درصد از گندم کشور است.

وی ادامه داد:عملیات بزرگ خرید گندم در استان در یک بازه‌ی زمانی قریب به ۴۰ روز به طول خواهد کشید به همین  منظور جهت تسهیل در حمل و نقل محصول کشاورزان ۱۵۲ مرکز خرید در نظر گرفته شده تا در هر زمان آماده پذیرش محموله کشاورزان باشند.  

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: صیانت از کالا‌های اساسی یکی از مهمترین اهداف شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران می‌باشد و به همین منظور قبل از ورود محموله به مراکز خرید، کارخانجات و سیلو‌ها عاملین تشخیص و کنترل کیفی موظف هستند میزان افت مفید، غیر مفید، وزن، تشخیص حدود مجاز سن زدگی، سیاهک و ویژگی‌های ظاهری گندم و دانه‌های روغنی را بررسی کرده تا راه‌های سو استفاده افراد سودجو گرفته شود و از ورود هر گونه گندم یا کلزایی که مشکل داشته باشد جلوگیری شود و نهایتا تنها محصول با کیفیت در مراکز ذخیره سازی استاندار وارد شود.

آیا این خبر مفید بود؟

خبرگزاری موج | آخرین اخبار ایران و جهان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها