اخبار خوزستان

پایان اختلاف 10 ساله میان 2 طایفه در شهرستان بهبهان

به گزارش خوزستان خبر به نقل از رکنا از خوزستان در مراسمی که با حضور حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان، حجت الاسلام ناصری امام جمعه، اسکندری رئیس دادگستری، فرماندار، فرماندهی نیروی انتظامی بهبهان، آیت الله سید حسین تقوی از علما بزرگ کهگیلویه و بویر احمد واقشار مختلف مردم، اولیاء دم از قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر کردند و همچنین در این مراسم، بزرگان طرفین پس از 10 سال اختلاف ،کدورت و دشمنی با هم مصالحه و هم قسم شده اند که در کنار همدیگر زندگی با محبت، برادری داشته باشند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام امانت بهبهانی نقش عشایر در حوزه امنیت کشور را بسیار مؤثر دانست و اظهار داشت: عشایر همواره در تمامی بخش ها و حوزه ها نقش اثرگذاری دارند و امروزه این قشر با اصالت و زحمت کش دژه مستحکمی برای امنیت و آرامش کشور هستند و باید از ظرفیت آنها جهت تحقق اهداف کشور استفاده و بهره برد.

وی افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه منجر به ارتقاء آرامش و امنیت پایدار می شود و همه باید در این امر گام ها و تلاش های اثرگذاری داشته باشیم.

این مقام قضایی در ادامه خاطر نشان کرد: از سیاست های راهبردی دستگاه قضایی گسترش و توسعه فرهنگی ارزشمند صلح و سازش، عفو، گذشت و اصلاح ذات البین می باشد که با ورود اعضای شورای حل اختلاف، خیرین و صلح یاران و تلاش های گسترده بزرگان طرفین و راهبرهای رئیس دادگستری خوزستان، خوشبختانه اختلاف بوجود آمده بین این 2 طایفه پس از 10 سال، منتهی به صلح و سازش گردید.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ضمن تقدیر و تشکر از خانواده مقتول و افرادی که در حل و فصل این نزاع همکاری داشتند، از طرفین خواست که حقوق همدیگر را رعایت و همواره در کنار هم  زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

رکنا – اخبار حوادث، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها