اخبار خوزستان

معادن روزمینی خوزستان برای سرمایه‌گذاری در اولویت هستند

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز چهارشنبه در نشست شورای معادن استان خوزستان تاکید کرد: جلسه شورای معادن یکی از جلسات مهم استان و از سیاست‌های نظام این است که بخش معادن به مرور جای نفت در کشور را بگیرد.
وی با اشاره به اینکه برای رشد و توسعه معادن گام اول شناسایی ظرفیت‌ها و تنوع آنها است، افزود: معمولاً در مناطقی که منابع نفتی و گازی وجود دارد، معادن فلزی شکل نمی‌گیرد و خوزستان با توجه به اینکه منابع فراوان نفت و انرژی دارد در زمره سرزمین‌هایی قرار می‌گیرد که فاقد فلزهای گران قیمت و رنگی و کانون‌های فلزی از این دست هستند و طبعاً ما باید روی معادن روزمینی مانند سنگ‌های لاشه‌ای، آهک، دولومیت و… سرمایه‌گذاری و تمرکز کنیم.
حسینی محراب عنوان کرد: از سازمان زمین شناسی کشور و استان خوزستان خواسته‌ایم که مطالعه‌ای در زمینه معادن خوزستان داشته باشند و در واقع یافته‌ها و مطالعات قبلی را به روز رسانی کنند که بتوانیم معادن جدید را شناسایی کرده و در فراخوان‌های عمومی به بهره‌برداران واگذار کنیم.
استاندار خوزستان ادامه داد: امیدواریم این مطالعات به سرعت توسط سازمان زمین شناسی و سازمان صمت استان انجام و جمع‌بندی شود و توصیه می‌کنیم از نخبگان دانشگاهی و اساتید دانشگاه شهید چمران در رشته زمین شناسی که اساتید با تجربه، نخبه و متبحری دارند، استفاده شود که بتوانیم شناخت کاملی از منابع و ظرفیت معادن داشته باشیم و برای واگذاری آماده شویم.
حسینی محراب بیان کرد: تعدادی از معادن خوزستان که به دلیل پرداخت نشدن حق و حقوق بخش معدن خلع ید شده بودند با توجه به اینکه عوارض مربوطه را پرداخت کرده بودند در نشست امروز با جمع‌بندی شورای معادن با درخواست دادن صلاحیت مجدد به آنها موافقت شد.
استاندار خوزستان گفت: برخی از بهره‌برداران به دلیل شرایط بازار یا نصب تجهیزات جدید درخواست داشتند برای ۶ ماه تا یک سال مجوز تعطیلی معدن را به آنها بدهیم که به شرط انتقال کارگران آنها به بخش‌های دیگر با درخواست آنها موافقت شد.
وی تاکید کرد: مدیران مربوطه، فرمانداران و رؤسای بانک‌ها بایست جهت رونق بخش معدن توجه ویژه داشته باشند و پای کار آمده و مشکلات و موانع پیش روی این بخش را مرتفع کنند.

کد خبر 6054798

خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency – استانها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها