اخبار خوزستان

خوزستان در انتظار ورود دو سامانه بارشی

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی ورود دو سامانه بارشی به استان خبر داد.
محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز جو آرام و پایداری بر استان خوزستان حاکم است بنابراین برای شهرهای جنوبی و صنعتی غبار صبحگاهی یا افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها و برای مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی پدیده مه یا مه رقیق مورد انتظار است.
وی افزود: سامانه بارشی نسبتا ضعیفی از اوایل فردا از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان خوزستان می‌شود و تا اوایل شنبه در اغلب نقاط سبب بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط و مه‌گرفتگی بعد از بارندگی در مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی خواهد شد. سپس روز شنبه جوِ استان خوزستان پایدار خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: مجددا از اوایل روز یکشنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از مرزهای غربی وارد استان خوزستان خواهد شد و تا سه‌شنبه در کل استان سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، احتمال ریزش تگرگ، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد. بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در روز دوشنبه و در مناطق شرقی، شمال شرقی، شمالی، جنوب شرقی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.
وی بیان کرد: فردا روند دما کاهشی و روز شنبه افزایشی می‌شود. سپس با ورود سامانه بارشی، مجددا دما کاهش خواهد یافت. شمال خلیج فارس نیز در زمان فعالیت هر دو سامانه بارشی، مواج همراه با رگبار و رعد وبرق خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۲۵.۷ و ایذه با ۵.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۲۵.۷ و ۱۴.۳ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است. 
انتهای پیام 

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها