اخبار خوزستان

دستورالعمل مدیریت سفرهای نوروزی به دهیاری‌های خوزستان ابلاغ شد

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرنگار مهر، مرتضی باوی عصر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران ضمن اعلام آمادگی همه بخشداری‌ها، روستاها و دهیاری‌های خوزستان برای استقبال از میهمانان نوروزی، از ابلاغ دستورالعمل مدیریت سفرهای نوروزی در دهیاری‌ها و اجرای پویش (دهیار میزبان مهمانان نوروزی)، (طرح دهیار راهنمای میهمان)، طرح (دهیار میزبان)، (طرح همیار پلیس) و (طرح دهیار بلد محلی) در همه دهیاری‌های استان به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر به هموطنان و میهمانان نوروزی خبر داد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان با اشاره به اجرای طرح «دهیار راهنمای میهمان» افزود: در این طرح با نصب بنر در ورودی روستا با مضمون معرفی روستا و مشخصات دهیار با شماره تماس در برای راهنمایی و امداد اضطراری به مسافران نوروزی است.
وی به اجرای طرح «دهیار میزبان» در خوزستان ادامه داد: در این طرح با استفاده از ظرفیت مواکب اربعین نسبت به برپایی ایستگاه‌های صلواتی در قالب سیاه چادر و مضیف در اوقات بعد از افطار به منظور پذیرایی و استراحت کوتاه مسافران و رانندگان اجرا خواهد شد؛ همچنین تمام حسینیه‌ها و مساجد برای اسکان موقت و استراحت میهمانان در روستاها آماده پذیرایی هستند.
باوی با اشاره به اجرای طرح «دهیار همیار پلیس» در خوزستان بیان کرد: این طرح با همکاری دهیاران واقع در مسیرهای اصلی و دارای ماشین آلات با استقرار ماشین‌های خدماتی و نصب چراغ گردان با جلیقه‌های آبی رنگ و با هماهنگی راهداری و پلیس راه استان در ورودی روستاها به منظور راهنمایی رانندگان و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای اجرا خواهد شد.
وی به اجرای طرح «دهیار بلد محلی» در خوزستان تصریح کرد: با وجود ۲۶۸ نقطه گردشگری در استان این طرح در روستاهای گردشگری برای راهنمایی و مدیریت تورهای گردشگری و اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های بوم گردی روستا و ثبت روستاهای مذکور در سامانه «گردش یار» به اجرا در خواهد آمد.
باوی گفت: طرح‌های یادشده در قالب دستورالعمل مدیریت خدمات سفر به همه بخشداری‌ها و دهیاری‌های خوزستان ابلاغ شده و طبق جدول زمانبندی شده، کارشناسان این اداره کل در قالب تیم‌های نظارتی همه کارهای صورت گرفته را ارزیابی خواهند کرد. همچنین به دلیل تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، طرح تلاوت نور در ۳۰ روستا و ۳۰ شهرستان به مدت ۳۰ شب با حضور اهالی روستا و میهمانان نوروزی و قاریان برتر استانی و شهرستانی در سراسر استان به اجرا در خواهد آمد.

کد خبر 6060012

خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency – استانها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها