اخبار خوزستان

برخورد با عاملان کشتار کنار جاده‌ای دام در شوشتر

ایسنا/خوزستان رئیس اداره دامپزشکی شوشتر از برخورد با عاملان کشتار غیرمجاز دام در مسیرهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.
علی حسنکی پور اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان خوزستان، اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری وسایل و ابزار متخلفان اقدام می‌کند.  
وی افزود: کشتار غیرمجاز دام عاملی برای تهدید سلامت جامعه انسانی است. صحت و سلامت این دام‌ها مورد تایید دامپزشکی نیست و کشتار آن‌ها به صورت کاملا غیر بهداشتی انجام می‌شود.
رئیس اداره دامپزشکی شوشتر گفت: کشتار غیر مجاز دام و عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و امنیت غذایی محسوب می‌شود و دامپزشکی با تمام توان در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی، به طور جدی با هر نوع کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ها برخورد می‌کند.  
وی هم چنین در خصوص بازدیدها و نظارت‌های بهداشتی اداره دامپزشکی، عنوان کرد: از اماکن توزیع گوشت که پروانه صنفی دارند و کشتارگاه‌های زیر نظر دامپزشکی در قالب اکیپ‌های نظارتی، بازدید به عمل آمده و افرادی که تهدید کننده سلامت مردم هستند از طریق دستگاه قضائی با آن‌ها برخورد می‌شود و ابزارآلات و لاشه کشتار ضبط شده و مورد برخورد قضایی و بازدارنده قرار می‌گیرند. 
انتهای پیام 

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها