اخبار خوزستان

جابه‌جایی بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در سال ۱۴۰۲

محمد علی مرادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: راه آهن جنوب نقش مهمی در حوزه جابه‌جایی مسافر و بار از طریق خطوط ریلی دارد و این سهم روز به روز بیشتر می شود.
وی افزود: ۱ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۵۷۸ مسافر، تعداد کل مسافر جابجا شده سراسری در سال ۱۴۰۱ بود که این آمار با افزایش ۱۰ درصدی به ۱ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۹۵ مسافر در سال گذشته رسید.
مدیرکل راه آهن جنوب توضیح داد: در ایام پیک نوروزی ظرفیت روزانه جابجایی ۷ هزار و ۸۴ نفر مسافر درون استانی و برون استانی اداره کل راه آهن جنوب ایجاد شد.
مرادی گفت: ظرفیت ایجادی روزانه قطار های حومه ای و سراسری به تفکیک روزانه ۳ هزار و ۲۶۴ نفر در بخش حومه ای و روزانه ۳ هزار و ۸۲۰ نفر در بخش سراسری در پیک نوروزی سال جدید بوده است.
وی ادامه داد: ظرفیت ایجادی کل ایام پیک نوروزی از تاریخ ۲۳ اسنفند ماه تا ۱۷ فروردین در بخش سراسری ۸۴ هزار و ۳۲۰ نفر و در بخش حومه ای ۷۸ هزار و ۳۳۶ نفر و ظرفیت ایجادی کل ایام پیک نوروز ۱۶۲ هزار و ۶۵۶ نفر است.
مدیرکل راه آهن جنوب عنوان کرد: روزانه ۱۰ رام قطار در مسیرهای اهواز-بندر امام، ماهشهر-اهواز، اندیمشک-اهواز و اهواز-خرمشهر به صورت رفت و برگشت فعالیت می کنند.
مرادی با بیان این که قطارهای روزانه سراسری از مبادی اهواز و خرمشهر به تهران و مشهد هر کدام روزانه دو رام، انجام می‌ شود،خاطرنشان کرد: همه مسیرها به صورت ظرفیت کامل صورت می‌ گیرد و هیچگونه افزایش بهای بلیطی نداشته ایم .
وی با اشاره به پیشرفت ۱۰ درصدی آمار مسافر جا به جا شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، افزود: تعداد کل مسافر جا به جا شده حومه ای در سال ۱۴۰۱، ۶۴۹ هزار و ۳۳۰ بود که این عدد در سال ۱۴۰۲، به عدد ۷۱۷ هزار و ۴۸۸ رسید.

بازار – استانها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها