اخبار خوزستان

اولین کنگره ملی پژوهش پاک در اهواز برگزار می‌شود

ایسنا/خوزستان اولین کنگره ملی پژوهش پاک آذرماه امسال در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.
محور اصلی این کنگره که ۶ و ۷ آذرماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود، «جهانی بیاندیشیم، منطقه‌ای عمل کنیم» و با گفتمان بومی درباره آموزش، ارتقا و ترویج درستکاری پژوهشی تعیین شده است.
به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایسنا، این کنگره به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. آخرین مهلت ارسال مقالات، ۱۰ آبان‌ماه است و مقالات برتر در مجله علمی پژوهشی به چاپ خواهند رسید.
محورهای کنگره، اخلاق پژوهش در آموزش عالی، تربیت پژوهشگران درستکار، سیاست‌گذاری‌ها، شفافیت در پژوهش، قوانین موجود و نگاهی به آینده، درستکاری علمی و نقش دانشگاه‌ها و کمیته‌های اخلاق، ابزارهای شناسایی سرقت علمی و تأثیر آنها بر کیفیت آموزش، مدیریت داده‌ها و درستکاری علمی پژوهشی، روانشناسی درستکاری علمی و عوامل شخصیتی مرتبط، هوش مصنوعی، بدرفتاری‌های پژوهشی و سرقت علمی، معامله آثار علمی و سایر بدرفتاری‌های پژوهشی (مرتبط با نویسندگی، چاپ مقالات، مجلات سودجو، سلب امتیازات مقالات) و مباحث حقوقی مرتبط با بدرفتاری‌های پژوهشی اعلام شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی http://nccr.scu.ac.ir مراجعه کنند.
دبیرخانه این کنگره در دانشگاه شهید چمران اهواز، خیابان استاد یوسف بیات‌فر، واحد ۱۴ ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور مستقر است.
انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها