اخبار خوزستان

برخی مسئولان و جریانات سیاسی اجازه تذکر و برکناری شهردار اهواز را نمی‌دهند!

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 22:22
اخبار استاني, خبری, عناوین روز
3240

عضو شورای شهر اهواز با تاکید بر اینکه شهردار در انجام وظایف خود ناتوان است، گفت: باید سریعا فرد شایسته و توانمندی جایگزین امینی شود.
عضو شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان اظهار داشت: شوراها بخشی از نظام مردم سالاری دینی است که در اصول یکصد تا یکصد و شش قانون اساسی به تصریح بیان شده است.
محمدجواد رضوی با اشاره به اینکه شوراها براساس قانون اختیارتی دارند که از اهم آنها نصب و عزل شهردار و نظارت بر عملکرد او است، افزود: شهردار اهواز بعد از ۲ سال و ۷ ماه در انجام وظایف خود، به نظر ما ناتوان است و عملکرد وی مورد رضایت اکثریت شورا نیست. ولی آقای امینی با ارائه گزارشات نادرست به مسئولان و توسل به بعضی از جریانات سیاسی مانع از اجرای قانون شده است.
وی گفت: شورای ششم اجازه تذکر و سوال از شهردار را ندارد! اجازه تحقیق و تفحص ندارد! اجازه برکناری شهردار را ندارد! با این اوصاف چگونه بر عملکرد شهردار نظارت کند.
عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که شورا در وضعیتی قرار گرفته که عملاً مصلوب الاختیار شده و طبعاً نادیده گرفتن اختیارات شورا با روح انتخاب شوراها منافات دارد.
رضوی بیان کرد: شهروندان می‌توانند قضاوت کنند که مدیریت شهری توان خدمت موثر به کلان شهر اهواز را ندارد و با بی حرمتی به اعضای شورا و ایجاد شکاف و دودستگی در میان نیروهای ارزشی و ولایی شایستگی لازم را از دست داده است.
به گزارش خوزستان خبر به نقل از روزنامه نسیم خوزستان، عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه تداوم حضور امینی گره‌ای از مشکلات اهواز را نخواهد گشود، تاکید کرد: منافع دولت مردمی و مردم اهواز ایجاب می‌کند که خاتمه خدمت شهردار اهواز به فوریت انجام و فرد شایسته و توانمندی جایگزین شود.
انتهای پیام/

درباره نویسنده

روزنامه نسیم خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها