اخبار خوزستان

با اعلام جانشین وزیر کشور ؛ خوزستان رتبه اول طرح تکام را کسب کرد

جانشین وزیر و فرمانده قرارگاه جهادی وزارت کشور طی نامه‌ای به استاندار خوزستان از عملکرد این استان در اجرای طرح تکام (توانمندسازی و کارآفرینی مردم‌پایه) قدردانی کرد.
به گزارش خوزستان خبر به نقل از روزنامه نسیم خوزستان، طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم‌پایه موسوم به “تکام” جهت وسعت‌بخشی به حضور مردم در تشکیلات رسمی دولت و استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستاها در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ به عنوان سند تحول بنیادی روستاها به استانداران سراسر کشور ابلاغ و در یکصد روستای کشورمان توسط قرارگاه جهادی وزارت کشور اجرا شد.
محمد حیدر جبیری اظهار داشت: طرح تکام در راستای توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در روستا متشکل از ۱۶ نظام است که یکی از نظام‌ها «اتاق وضعیت روستا» می‌باشد.
وی گفت: با توجه به اینکه فرآیند پیشرفت روستا بصورت زنده در اتاق وضعیت روستا سنجیده می‌شود، می‌توان اتاق وضعیت روستا را یکی از مهمترین نظامات طرح تکام دانست.
نماینده قرارگاه جهادی استان خوزستان با بیان این که نظام اتاق وضعیت روستا دربردارنده ۴۸ وظیفه قانونی دهیار است، افزود: در این راستا بخشدار با توجه به ۱۶ شاخصی که از ۴۸ وظیفه قانونی دهیار گرفته شده باید بتواند روستاهای زیر مجموعه خودش را رصد و مدیریت کند. به این ترتیب در لایه بالاتر، فرماندار داشبوردی دارد که وضعیت روستاهای زیر مجموعه بخشداری را رصد، مدیریت و برنامه‌ریزی می‌کند.
وی ادامه داد: فرماندار منابع محدود را به سمت شاخص‌ها و مولفه‌هایی که لازم است در سیاست‌گذاری پیشرفت و آبادانی مورد توجه قرار گیرد، سوق می‌دهد.
جبیری عنوان کرد: همچنین در سطح بالاتر، استاندار به کل روستاهای تابع آن استانداری دسترسی پیدا می‌کنند تا برنامه ریزی مشخص برای مولفه‌ها و شاخص‌ها داشته باشند و بر تمامی مراحل عملکرد دهیار نظارت می شود.
 
نماینده قرارگاه جهادی استان خوزستان در ادامه در خصوص «اتاق وضعیت روستا» توضیح داد: دهیاران از طریق اپلکیشن ایران وارد آیتم اتاق وضعیت روستا می شوند و ۱۶۰ شاخص عملکرد دهیاری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط را وارد می نمایند. حال از سوی دیگر، «اتاق وضعیت روستا» کلیه اقدامات دستگاه‌های اجرایی در سطح روستا بارگذاری می شود و هرگونه حضور دستگاه یا سازمان در روستا باید در سامانه مذکور بارگذاری و دهیاران و بخشدار حضور را تایید نماید.
جبیری در پایان تاکید کرد: از طریق داشبورد مدیریتی مشخص می‌شود کدام دستگاه یا سازمان در روستا فعال می باشد یا در کدام روستا حضور کمرنگ‌تری دارند و بطور کامل تجزیه و تحلیل داده می شود.
کسب رتبه نخست طرح تکام توسط خوزستان
در همین راستا و زحمات و اقدامات صورت گرفته، جانشین وزیر و فرمانده قرارگاه جهادی وزارت کشور طی نامه‌ای به استاندار خوزستان از عملکرد این استان در اجرای طرح تکام (توانمندسازی و کارآفرینی مردم‌پایه) قدردانی کرد.
سردار مجید بکایی در این نامه با استناد به نتایج ارزیابی مجری طرح تکام در ارتباط با اقدامات استانداری‌ها، از کسب رتبه اول توسط استانداری‌های خوزستان، آذربایجان شرقی و کردستان خبر داد و از استانداران و مدیران کل‌امور روستایی و شوراهای آنها تشکر و قدردانی نمود.
به گزارش خوزستان خبر به نقل از روزنامه نسیم خوزستان، از آنجایی که اداره‌کل امور روستایی استانداری خوزستان در اجرای طرح کشوری تکام (توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه) رتبه برتر را کسب کرده است بدون شک این اتفاق مهم نویدبخش آینده‌ای بهتر و درخشان در استان می‌باشد.

روزنامه نسیم خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها