اخبار خوزستان

دولت به کشاورزان خسارت‌دیده خوزستان کمک کند

ایسنا/خوزستان رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان با اشاره به وارد شدن خسارت چندین هزار میلیارد تومانی به کشاورزان در بارندگی اخیر گفت: حتی ۱۰ درصد کشاورزان خسارت دیده تحت پوشش بیمه نیستند. بنابراین از دولت می‌خواهیم به کشاورزان کمک کند.
مسعود اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام شده، خسارت‌ به محصولات کشاورزی بر اثر بارش‌های اخیر، بیش از چندین هزار میلیارد تومان است. این خسارت شامل گندم‌های از دست‌رفته در زمین‌های کشاورزی، تاسیسات و باغات و مزارع صیفی‌جات بوده است.
وی ادامه داد: درخواست داریم که تدابیری اندیشیده شود چون حتی ۱۰ درصد کشاورزان خسارت دیده هم تحت پوشش بیمه نیستند. بنابراین برای جبران خسارت امید چندانی به پرداخت بیمه نداریم و در این زمینه از دولت می‌خواهیم به کشاورزان کمک کند.
رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: انتظار داریم بانک‌ها نسبت به استمهال وام‌های کشاورزان اقدام کنند چون این روزها زمان سررسید تسهیلات بسیاری از کشاورزان است و با توجه به وارد شدن خسارت، کشاورزان امکان بازپرداخت تسهیلات را ندارند. بنابراین درخواست فوری و مهم ما استمهال وام کشاورزان خسارت دیده است.
اسدی عنوان کرد: همچنین از صندوق بیمه انتظار می‌رود خسارت کشاورزان بیمه شده را در اسرع وقت پرداخت کند و این مسیر را کوتاه‌تر کند.
انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها