اخبار خوزستان

سمپاشی بیش از ۴۴ هزار راس دام در برابر انگل‌های خارجی در باغملک

رئیس اداره دامپزشکی باغملک گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۴ هزار راس دام سبک و سنگین در برابر انگل‌های خارجی سمپاشی شده اند.
 
به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حبیب سلمانوندی با اشاره به اهمیت مبارزه با انگل‌های خارجی دامی، گفت: انگل‌های خارجی بدن دام ناقل بسیاری از بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می‌باشند که این موضوع حساسیت مقابله با انگل‌های خارجی را بیشتر می‌کند
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۵ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام و بیش از ۴۴ هزار راس دام سبک و سنگین در سطح شهرستان با سموم موثر که توسط اداره کل دامپزشکی استان تامین شد که به صورت رایگان زیر پوشش سمپاشی قرار گرفته است.
سلمانوندی ادامه داد: این عملیات باهدف از بین بردن عوامل انتقال دهنده بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، لمپی اسکین، تیلریوز، بابزیوز و .. انجام شد.
رئیس اداره دامپزشکی باغملک زیان‌های اقتصادی ناشی از بروز این بیماری‌ها را مهم دانست و اضافه کرد: انگل‌های خارجی بدن دام موجب پایین آمدن سطح کیفی محصولات و تولیدات دامی می‌شوند که این امر باعث هدر رفتن منابع و امکانات موجود در صنعت دامپروری خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه یکی از راهکار‌های پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی از بین بردن عوامل انتقال بیماری است، گفت: با حذف یکی از اجزا، چرخه انتقال بیماری متوقف می‌شود.
سلمانوندی می‌گوید: اداره دامپزشکی شهرستان باغملک با توان بخش دولتی و با همکاری بخشداران و دهیاران سمپاشی اماکن نگهداری دام و بدن دام‌ها را بر اساس ضوابط بهداشتی و رعایت اصول زیست محیطی از ابتدای امسال تا کنون به اجرا گذاشته است.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها